Въпреки признаците на по-слабо търсене на дизел, предлагането на горивото и други суровини в Европа се очаква да се "затегне" през следващите седмици на фона на непланирани прекъсвания на рафинериите, като например продължаващата френска стачка, която изтри 60% от рафиниращия капацитет на Франция, пише Oilprice.

Китай би могъл да облекчи недостига на дизел в Европа

Китай би могъл да облекчи недостига на дизел в Европа

Особено след като спрат дизеловите доставки от Русия

Очакваното "затягане" на дизеловия пазар в Европа ще дойде точно когато ЕС се готви да забрани вноса на руски петролни продукти по море от февруари 2023 г.

По думите на анализатори и търговци цените на дизела ще скочат, пише Reuters. През октомври големите рафинерии в Европа ще бъдат подложени на планирана поддръжка, което ще доведе до "изтриване" на капацитет от общо 1,5 милиона барела на ден (bpd), според оценки на Energy Aspects, цитирани от Reuters. По-големият капацитет, планиран за поддръжка този октомври, може да се обясни частично с ограниченията, наложени след COVID през предходните две години, когато се извършваше само основна поддръжка, коментира Ливия Галарти от Energy Aspects.

Въпреки това, освен планираната поддръжка, има непланирани прекъсвания, като сегашното спиране на рафинерията във Франция, заради спорове относно заплащането. Повече от половината от рафиниращия капацитет на Франция в момента не работи, заради стачките; търговците на дизелово гориво и други продукти в Европа са загрижени, че това ще задуши пазара точно преди ембаргото на ЕС върху руски петролни продукти в началото на следващата година.

Според анализатора от Wood Mackenzie Марк Уилямс дизеловите запаси няма да се повишат и ще останат на настоящите нива.

"Очакваме цените да скочат в средата на януари, вероятно февруари", заяви Уилямс.