Китай ще продължи да отвръща на ударите на САЩ с налагането на все повече мита, но контраатаките ще останат възможно най-целенасочени, за да се избегнат щетите за бизнеса в Китай - китайски или чуждестранен, каза пред Reuters китайският финансов министър Лю Кун.

Засега търговската битка между Вашингтон и Пекин има слабо влияние върху китайската икономика, но 61-годишният министър е загрижен за потенциалните загуби на работни места и загуба на средства за препитание.

Kитайското правителство ще увеличи разходите си за подпомагане на работниците и безработните, които са засегнати от търговския конфликт. Местните власти вероятно ще издадат допълнителни облигации, като общата сума за тази година ще достигне над 1 трлн. юана (145.48 млрд. долара), за да подпомогнат инфраструктурните инвестиции.

Търговският конфликт между САЩ и Китай допълнително ескалира в четвъртък, когато двете държави наложиха нова серия мита върху стоките си. От началото на юли двете най-големи икономики в света са си наложили тарифи върху продукти за 100 млрд. долара.

"Китай не желае да води търговска война, но ние решително ще реагираме на необоснованите мерки, предприети от САЩ. Ако САЩ продължат с тези мерки, ние съответно ще предприемем действия за защита на нашите интереси", увери Лю.

"Ние отговаряме по точен начин. Разбира се, стойността на вноса на китайски стоки в САЩ не е същата като стойността на американския внос в Китай. Ще вземем тарифни мерки в съответствие с тази ситуация", обясни министърът.

"Когато предприемаме мерки, ние полагаме големи усилия да не навредим на интересите на чуждестранния бизнес в Китай. Ето защо нашите тарифни мерки са насочени, така че да ги засегнат възможно най-слабо", каза той.

Досега Пекин наложи или предложи мита за 110 млрд. щатски долара на стоки от САЩ, представляващи по-голямата част от вноса на американски продукти в азиатската страна. Суровият нефт и големите самолети са ключови американски стоки, на които все още не са наложени мита.

Поредната серия търговски преговори между двете държави приключи в четвъртък, но без да бъде постигнат сериозен напредък.

Някои американски бизнес и браншови организации, включително Търговската камара на САЩ, критикуваха налагането на наказателни мита на китайските стоки. Те смятат, че ответната реакция на Китай ще навреди на предприятията, които вече са изправени пред по-голяма конкуренция от местните съперници в Китай.

Американските заведения за бързо хранене, напитки и кафе, като Starbucks и Yum China на KFC са широко разпространени в китайските градове. Продуктите за деца, облекло, автомобили и телефони на американски компании също са популярни.