Предварителният индекс на текущото потребителско доверие на Мичиганския Университет в САЩ през ноември се покачва до 61.4 пункта при очаквания за понижаване до 54.5 пункта след като през октомври бяха 58.4 пункта.
Предварителният индекс на бъдещите потребителски очаквания на Мичиганския Университет в САЩ през ноември се понижава до 55.7 пункта, което е най-ниско ниво от юли месец, при очаквания за понижение до 55.5 пункта след като през октомври беше 57.0 пункта.
Едногодишните инфлационните очаквания в Мичиганския индекс на потребителското доверие за ноември намаляват до инфлация с 2.9 на сто, спрямо очаквания за поскъпване на потребителските цени с 3.9 на сто през октомври, а 5 годишните инфлационни очаквания остават в 2.9 на сто.
Цели 37% от запитаните потребители през ноември очакват нулево ниво на инфлацията за 12 месеца напред и дори дефлация, спрямо 32% през октомври.
Проучването се осъществява от сътрудници в Мичиганския Университет, САЩ. Прави се отчет 2 пъти в месеца: втората седмица от месеца (обикновено петък) около 15то число от месеца (предварителен отчет) и след 2 седмици (окончателен отчет). Този индикатор като цяло отразява желанието на потребителите как да изразходят средствата си, като според днешните данни 97% от запитаните потребители в САЩ смятат, че икономиката е в рецесия.
В същото време според отделен доклад на министерството на търговията бизнес запасите на американските компании за намалели през септември, отбелязвайки най-големият си спад за повече от три години, след като фирмите се опитват да се нагодят към спада на продажбите.
Понижението на стойността на непродадените продукти от фабриките, веригите от магазини и търговците на едро е 0.2 на сто, след покачване на запасите с 0.3 на сто през август.
Компаниите в края на септември са имали достатъчно непродадена продукция, за да покрият продажбите си за 1.29 месеца, което е най-високото ниво от януари 2007 година насам.