Само 5% от купуващите мебели в България разчитат на онлайн платформи - в тази сфера посещението в магазин или шоурум продължава да доминира. Това става ясно от проучване на "Тренд", представено на годишната конференция на Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП).
В същото време, над една трета (34%) от потребителите използват сайтовете, за да се ориентират за марки и цени преди посещение във физически обект - става дума предимно за по-млади, по-образовани и/или жители от София. 14% от анкетираните разчитат на опита на близки и роднини, като този метод е популярен сред живеещите в селата.
Водещ фактор при избора на мебели е цената при всички групи запитани, като тя изпреварва качеството, дизайна и избраните материали, а като "критерии с по-периферно значение" се посочват това дали продуктите отговарят на евростандартите и на екологичните изсквания.
Отново около една трета (32%) от респондентите нямат предпочитание по отношение на страната на произход - в столицата това е особено силно изразена позиция, докато в малките градове и селата българското е по-предпочитано.
Отварят завод за мебели за 26 млн. лв. край Кюстендил
Инвестицията ще разкрие около 40 работни места
В същото време, само 4 на сто от българите се обзавеждат с нови мебели по един или повече пъти годишно, а 10 пъти повече са тези, които въобще не правят подобни покупки.
Когато все пак се сменя покъщнина, най-често това се случва с леглата и матраците, а следват диваните и креслата.