Макар САЩ внася огромно количество стоки, включително 12% от натоварените корабни контейнери, пълни с мебели, зашеметяващите 75% от входящите контейнери (т.е. тези, които идват от чужбина) всъщност се връщат към своя произход празни, според анализ на специализираната софтуерна компания DAT Freight & Analytics, цитиран от Quartz.

Трите най-големи американски пристанища - Лос Анджелис, Лонг Бийч и Ню Йорк/Ню Джърси - обработват почти половината от всички натоварени вносни стоки. През 2022 г. DAT установи, че те са обработили общо 13,8 милиона контейнера, които са известни като 20-футови еквивалентни единици (TEU).

Как докерите в САЩ могат да сринат глобалния морски транспорт

Как докерите в САЩ могат да сринат глобалния морски транспорт

Това ще е първата толкова голяма стачка от 1977 г. насам

Въпреки това около три от всеки четири контейнера, получени от тези пристанища, се връщат в отвъдморските си дестинации празни. Иначе казано, Щатите изнасят предимно въздух с атмосферно налягане и според експертите това е загубен потенциал.

Например, хартиените продукти са водещи в реалния износ, като съставляват 10% от 12-те милиона натоварени TEU, изпратени миналата година. Азия е основната дестинация, особено Индия, Тайланд и Виетнам, а американската дърводобивна промишленост, оценявана на 175 млрд. долара, е в епицентъра на износа, което прави дървесната маса и дървения материал ключови стоки.

Но дори и при това положение парадоксът, че празните контейнери са най-често срещаният износ от САЩ, напомня за продължаващия търговски дисбаланс, който вероятно ще се задълбочи от настоящата стачка на пристанищата по Източното крайбрежие и по крайбрежието на Мексиканския залив.

Стачката наруши работата на пристанищата, като допълнително ограничи потока от стоки и потенциално може да увеличи обема на празните контейнери, които се връщат в пристанищата. Това потенциално ще е проблем далеч не само за САЩ.

Кои европейски производители са в най-голям риск от първото мащабно спиране от близо 50 години на докерите в САЩ

Кои европейски производители са в най-голям риск от първото мащабно спиране от близо 50 години на докерите в САЩ

Група, представляваща големи автомобилни производители, призова Белия дом да посредничи за резолюция

Най-малко 45 контейнерни кораба, които не са успели да се разтоварят, са пуснали котва в близост до обхванатите от стачка пристанища до вчера, при три преди стачката да започне в неделя, показват данни на аналитичната компания, специализирана във веригите на доставки "Евърстрийм Аналитикс" (Everstream Analytics).

А сме в едва третия ден на стачката.