Все още сме свидетели на много дискусии за инфлацията в медиите, подхранвани предимно от централни банки. Британските медии цитираха Андрю Бейли от Bank of England, който за пореден път заяви, че високата инфлация тепърва предстои.

Но защо, след като същият вече призна, че явлението, с което се сблъсква както Великобритания, така и цяла Европа е временно?

Задава ли се краят на глобалната криза с чипове и веригите за доставки?

Задава ли се краят на глобалната криза с чипове и веригите за доставки?

Югоизточна Азия върви към пълно възстановяване на производството

В целия свят нарастващите цени на стоки и услуги до голяма степен са свързани с проблемите в глобалната верига за доставки. Британският финансов експерт Ричард Мърфи е цитиран от медиите на Острова с тезата си, че веригата за доставки, съответно и инфлацията, са под контрол.

В момента наблюдаваме два феномена. Единият е, че хората отлагат закупуването на потребителски стоки за дълготрайна употреба - оттук идва и по-голямото от очакваното забавяне на икономиката. И вторият - тежката ситуация във веригата за доставки започва да се стабилизира.

Надценени ли са страховете от „прекомерна“ инфлация в Европа?

Надценени ли са страховете от „прекомерна“ инфлация в Европа?

Според управителя на ЕЦБ отговорът е да

Последното несъмнено е вярно и два борсови индекса го доказват. Сухият индекс на Балтийската борса, който проследява железни руди, въглища и зърнени товари вече пада. И трябва да има причина за това.

Очевидно е, че блокирането на товарното корабоплаване спада, тъй като задръстванията, създадени от повторното отваряне на световната икономика, вече намаляват.

Редица сметовни анализатори обаче все още твърдят, че кризата с доставките ще продължава да се влошава. В началото на месеца за това предупреди и ръководството на хонконгската частна корабна компания Wah Kwong Maritime Transport. Според компанията некоординираните подходи за ограничаване на вируса в различните точки по веригата на доставки продължават да нарушават работата в сектора.

"Все повече моряци напускат работа и ситуацията се влошава още повече", заяви пред Bloomberg Уилям Феърклоу, който е управляващ директор на Wah Kwong.

"Никога досега не сме се сблъсквали с подобен проблем. Намирането на работна ръка за някои кораби е много трудно", заяви още мениджърът. По думите му заплатите се повишават.

Въпреки че недостигът на служители все още не е достигнал повратна точка, без да има координация между властите за синхронизиране на мерките за Covid-19, кризата може и да ескалира.