Тойота стана изключително популярна на пазара с безопасните си, достъпни и много икономични автомобили, които изпревариха продукцията на GM и Ford в битка за пазарен дял. Американските компании бяха принудени да освободят голям процент от служителите си и да затворят редица производствени линии, за да намалят загубите си.
Галопиращата цена на бензина и дизела в САЩ кара все повече потребители да загърбват огромните американски пикапи и джипове в полза на по-икономичните японски и южнокорейски машини.
„Най-важното в нашата работа е да сме лидери в производството на автомобили, а това се прави с иновативни продукти", споделя днес президентът на компанията Катсуаки Уатанабе. Междувременно Тойота може да се похвали вече със 70 годишна история, след като отпразнува юбилея си.
Според анализаторите на автомобилните пазари, с автомобилните си модели като Camry, Yaris, и хибрида Prius, Тойота вече е изпреварила по продажби Chrysler Group в САЩ, а през следващата година се очаква и Ford да последва съдбата му.
От Fоrd са обявили очакванията си за свиване на американския им пазарен дял до около 14-15% през 2007 г., от 16.6% през първите 11 месеца на тази година. През същия период, Toyota е била с пазарен дял от 15.3%.