Портфейл, съставен от "най-важните компании", според Goldman Sachs, или 50-те акции, които са най-популярни сред хеджфондовете, би донесъл на инвеститорите печалба от 14% през тази година.
Повечето хеджфондове обаче, не са успели да свършат функцията си и да бият пазара от началото на тази година. Не е голяма тайна, че индустрията на този род инвестиционни схеми, които управляват активи на стойност 3 трилиона долара, рядко бие пазара.
И все пак, инвеститорите продължават да насочват средства към тях, особено в моменти на очаквани трудности за фондовите пазари. Защото практиката сочи, че загубите на хеджфнодовете, традиционно са по-малки от пазарните, в моменти на трудности за пазарите.
И ако се чудите - кой инвеститор би се радвал да даде средствата си под управление срещу по-малка загуба, обърнете се към всички, които си купуват европейски държавни облигации и на практика плащат, за да заемат средствата си!
От WalletHub, правят класация на най-харесваните от хеджфондовете компании през тази година. Ето и кои 10 компании попадат в този списък:
10. Wells Fargo (WFC)
Пазарна капитализация: 214.2 милиарда
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 1.5%
Уорън Бъфет е един от най-големите поддръжници на инвестиционната банка, който притежава акции на банката в размер на близо 20 млрд. долара. Легендата, в инвестирането в стойност, не е объркан от счетоводните скандали свързани с името на Wells Fargo, заявявайки, че банката най-вероятно ще надмине повечето от своите конкуренти през следващото десетилетие. Увереността на Бъфет, явно се отразява положително и на останалите портфолио-мениджъри, които предпочитат акциите на банката в портфейлите си.
9. Bank of America (BAC)
Пазарна капитализация: 276.67 млрд. долара
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 16.35%
Bank of America изпреварва конкурента си Wells Fargo и е втората от трите банки в този престижен списък. Уорън Бъфет, разбира се притежава огромна позиция и от нея, като закупи нови близо 19 милиона акции през четвъртото тримесечие на миналата година. Може да се каже, че залогът върху най-големите американски банки, е един от най-популярните сред мениджърите на хеджфондовете през тази година.
8. JPMorgan Chase (JPM)
Пазарна капитализация: 366.37 милиарда
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 13.60%
JPMorgan завършва списъкът на банките, които попадат сред 10-те най-популярни позиции в портфейлите на най-големите американски хеджфондове. Въпреки изразената загриженост на Фед, по отношение на състоянието на американската икономика и планираното намаление на лихвите, инвеститорите продължават да са на мнение, че финансовият сектор е тръгнал трайно по пътя на възстановяването. В допълнение JPMorgan е първата голяма банка в САЩ, която обяви плановете си да пусне собствена криптовалута.
7. Visa (V)
Пазарна капитализация: 398.5 млрд. долара
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 35.3%
Кредитните карти Visa, Mastercard (American Express) и American Express (AXP) са сред най-популярните. Водени от правилото "кешът все още е крал", инвеститорите се насочват и купуват акциите на компанията. Въпреки сериозния ръст в акциите на издателя на кредитни карти, според редица експерти, тя все още разполага със значителен потенциал за повишение.
6. UnitedHealth (UNH)
Пазарна капитализация: 233.04 млрд. долара
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 1%
UnitedHealth падна на шесто място от четвъртото в списъка на WalletHub. Най-популярният сред здравните фондове се търгува при разумно съотношение цена печалба от 16 и може да е един от претендентите за закупуване на Magellan Health. Magellan проучва продажбата, след като активният хеджфонд Starboard Value построи позиция от 9.8% и започна да оказва натиск за продажба на бизнеса.
5. Alphabet (GOOG / GOOGL)
Пазарна капитализация: 779.12 млрд. долара
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 6.2%
Компанията остава на пето място в класацията, като е от компаниите от популярната група FAANG. Майкъл Бъри изненадващо се появи отново като акционер на Google през четвъртото тримесечие, след като не попадаше в списъка на компанията повече от две години. Невероятният залог на Бъри срещу пазара на жилища преди финансовата криза бе документиран във филма "The Big Short".
4. Facebook (FB)
Пазарна капитализация: 562.9 млрд. долара
2019 възвръщаемост (до 22 февруари): 45.9%
Facebook се премества в топ-пет на класацията на най-предпочитани компании, като е и компанията в списъка с най-добро представяне. Компанията е водеща инвестиция на 15 от 50-те най-големи хеджфондове в САЩ. Така че доброто й представяне едва ли е кой знае каква изненада.
3. Apple (AAPL)
Пазарна капитализация: 940.5 милрд. долара
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 30.6%
Apple задържа третото си място, въпреки че няколко големи мениджъри разтоварват акциите на компанията през четвъртото тримесечие, включително Джордж Сорос и Дейвид Тепър. Berkshire на Уорън Бъфет също продаде малък брой акции (относително казано), което направи сериозни заглавия в медиите.
Apple може да е загубил иновативния си ръст, но все още е обичана от портфолио-мениджъри.
"Много инвеститори се отнасят към Apple като компания за потребителска електроника. За разлика от това, ние виждаме Apple като по-ценна интегрирана компания за хардуер, софтуер и услуги, която е едновременно компания ориентирана към ръст и стойност. Акциите се продават само при 12 пъти прогнозираната печалба. Това означава, че инвеститорите, по наше мнение, неправилно оценяват Apple като бизнес под средното ниво.", според Бил Нигрен, портфолио мениджър в Oakmark Fund
2. Amazon (AMZN)
Пазарна капитализация: 960.6 млрд. долара
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 26%
Amazon остава отново между Apple и Microsoft в списъка на WalletHub за четвърто тримесечие. Известният хеджфонд мениджър - Бил Милър вижда потенциал за ръст в акциите на Amazon от между 20 и 25% през следващите три години.
1. Microsoft (MSFT)
Пазарна капитализация: 1.05 трилиона долара
2019 възвръщаемост (до 02 юли): 37%
Microsoft остава най-популярната компания сред хеджфондовете, превишавайки всяка от компаниите от групата FAANG. Нещо повече, в момента това е единствената компания в света с пазарна капитализация от над 1 трилион долара. Всъщност Microsoft се превърна в третата компания достигала някого до подобна пазарна оценка - след Apple и Amazon.