Непрекъснатото нарастване на изискванията и очакванията на обществото за по-качествени административни услуги налага по-интензивно прилагане на модели за управление и организационно усъвършенстване.

През 2007 г. МДААР ще продължи да работи за подобряване качеството на работата в администрацията и ще разшири прилагането на системи за самооценка, стана ясно на днешната конференция на тема "Управлението на качеството в публичния сектор - мост към бъдещето".

За целта през септември т. г., на Четвъртата конференция за качество на публичните администрации в Европейския съюз в Тампере, Финландия, МДААР представи своя модел на Системата за самооценка на административното обслужване (ССАО), който беше приета с голям интерес и се класира сред най-добрите примери за успешни модели за управление на качеството на администрацията в Европа. МДААР направи системата достъпна за всички администрации на централно, регионално и местно ниво и я превърна в ефективно средство за събиране на данни за процесите, свързани с административното обслужване в страната.

ССАО извършва анализ на процеса на предоставяне на административни услуги, дефинира изводи и препоръки за подобряване на обслужването на принципа на "едно гише", предоставя възможност за самооценка на всяка администрация по шестстепенна скала с критерии.

Системата предлага и механизъм за сравнителен анализ между различните администрации, както и възможност за насърчаване на добрите практики в административното обслужване. Чрез подадените данни в системата МДААР прави анализ на предлаганите услуги и отчита качеството на административното обслужване на всеки 6 месеца. Системата „изготвя" и годишния доклад за състоянието на държавната администрация.

МДААР ще продължи да обновява управлението на качеството на работа на администрацията чрез развитите на системите на CAF модела ("Обща рамка за оценка") - основен инструмент за въвеждането на "Управление чрез тотално качество" (TQM) в публичния сектор. За целта МДААР изготви Стратегическата рамка за подобряване на качеството в публичния сектор чрез прилагане на системи за управление и оценка за периода 2007 - 2013 г. Рамката обхваща всички структури на централната и териториална администрация с мотивация и желание за въвеждане на иновативни управленски системи и по-интензивно прилагане на модели за управление и организационно съвършенство. Резултатите ще допринесат за повишаването на ефективността в управлението и изпълнението на административните процеси в публичния сектор, за изграждането на административния капацитет, за прилагане на инструментариума за усъвършенстване на управлението, за изграждането на надеждна национална система за мониторинг на дейностите по внедряването и прилагането на системите и инструментите на TQM.

Утвърждаването и популяризирането на CAF модела ще стане чрез изграждането на Информационен портал към Националния център по качеството и чрез работата на самия Център (звено на МДААР); чрез дейността на Междуведомственото звено за комуникация, координация и мониторинг; чрез изграждането на експертна мрежа за обмяна на добри практики и консултиране от публичния сектор; чрез обучения на служители от държавната администрация за планиране, провеждане и оценка по CAF и за ползите от прилагането на системите за управление на качеството. За обратната връзка и постоянния мониторинг на процесите МДААР ще разработи и въведе национална система от показатели за ефективност и резултатност на инициативите по управление и изпълнение на качеството в публичните организации.