Състезанието за това кой ще е първият производител, който ще пусне на пазара автономен автомобил, набира сила. В него се включват и стартъпи и технологични гиганти. Но защо надпреварата е толкова оспорвана?

Може би защото годишните приходи до 2050 г ще достигнат 7 трилиона долара. Или поне така смята Intel. От компанията допълват, че производителите, които не са достатъчно подготвени за революцията, са заплашени от изчезване от пазара.

Според изследването през 2035 г приходите ще бъдат около 800 милиарда долара, а 15 години по-късно ще достигнат 7 трилиона долара. И междувременно ще бъдат спасени 585 000 живота.

"Икономиката на пътника", както Intel я нарича, включва цената на продуктите и услугите, както и косвено спестяване на разходи - като време, например.

Автономните технологии ще променят редица индустрии, първите сред които се очаква да бъдат доставките и транспортния сектор. И ще облекчат трайната липса на шофьори, която ги мъчи в момента.

Една от по-смелите прогнози, е, че градският транспорт ще бъде коренно променен и автономни автобуси и трамваи ще се движат по улиците.

Според изследването до 2050 г мобилността като услуга ще генерира 3 трилиона долара приходи - или около 43%. Други 3.7 трилиона долара пък ще дойдат от покупка от потребители на автономни автомобили. Останалите ще бъдат генерирани от нови приложения или услуги, от които ще има нужда, когато се окаже, че пътниците ще могат да правят друго, тъй като няма да шофират.