Изкуственият интелект (AI) навлиза все повече в нашето ежедневие, в бизнеса и не на последно място - в образованието. Благодарение на тази иновативна технология и то се променя, но това по никакъв начин не трябва да ни плаши, просто трябва да се адаптираме. Това коментира за Money.bg от Виена Барбара Щьотингер, която е декан на Академията за мениджъри на Виенския икономически университет (WU).
Деканът ни разказва, че в един от най-престижните икономически университети в Европа изкуственият интелект вече е неизменна част от работата както на студентите, така и на преподавателите. Въпросът тук е как обаче се променя образователната система?
Източник: WU
Барбара Щьотингер - декан на Академията за мениджъри на Виенския икономически университет (WU)
"AI навлезе изведнъж в ежедневието ни и беше много важно не само преподавателите и ръководителите на университета да намерят начини да се справят с тези нови трудности, но да подготвим и студентите си да се справят с тях. Успяхме да го направим", споделя ни Щьотингер.
Примери на промяна
Барбара ни разказва, че изкуственият интелект вече й помага, когато трябва да напише реч някоя, особено на чужд език. Благодарение на ChatGPT се спестява ценно време за преподавателите и ценно време за студентите.
"Едно е сигурно - изкуственият интелект не само ще улесни живота ни, но ще доведе след себе си и предизвикателства. Едно от най-големите предизвикателства за нас идва от динамиката на окръжаващата ни среда. Ние преподавателите непрестанно се питаме на какво да научим нашите студенти, какво да донесем с нас в класната стая", споделя Барбара Щьотингер.
Деканът на Академията за ръководители на Виенския икономически университет вярва, че изкуственият интелект няма да замени човека, поне не и скоро. Барбара Щьотингер анализира r връзката между корпоративната отговорност и AI.
"Всяка организация има собствено цифрово въздействие и използваните дигитални системи оказват значително влияние върху служителите, клиентите, а също и върху околната среда. В наши дни заради масовото разпространение инструментите, базирани на изкуствения интелект, въпросът как да свикнем с цифровата сфера както в обществото, така и в работна среда, ни интересува повече от всякога", подчертава деканът.
Технологията може да "автоматизира наистина лоши начини на преподаване", като същевременно изисква създаване на "фундаментално нови" концепции за обучение. От друга страна AI може да автоматизира и най-добрите модели на преподаване. Изкуственият интелект може да се използва не само за обучение на ученици, но и на самите учители, тъй като има възможност да предоставя обратна връзка в реално време за ставащото в класната стая и това е един от най-добрите примери за възможностите в сферата на образованието.
Изводът е, че изкуственият интелект има потенциала да се справи с някои от най-големите предизвикателства в днешното образование и да обнови практиките за преподаване и учене. Тоест, AI не трябва да плаши нито преподавателите, нито студентите. Просто всички трябва да се научат как да го използват адекватно.