Най-актуалната информация, разпространена от анализаторската компания Context, показва тенденция за нарастване на пазара на LCD екрани в EMEA региона (Европа, Близък Изток и Африка) през третото тримесечие на тази година, след спад през второто. Според анализаторите, през третата четвърт на годината пазара на екрани е отбелязал 13.4% спрямо резултата от предходната четвърт.

В тази ситуация, Acer се нарежда на трето място в класирането за целия EMEA регион,  с 13.1% пазарен дял и отбелязва цели 42.3% ръст през Q3 спрямо Q2 на 2010 година.

Освен това през Q3 2010 Acer се нарежда сред първите три играча на пазара на монитори в цели 22 страни и е пазарен лидер в Германия, Русия, Сърбия, България, Йордания, Казахстан, Пакистан и Тунис. Acer е на второ място в Албания, Кения и Ливан, и на трета позиция в Италия, Франция, Унгария, Полша, Португалия, Словакия, Украйна, Египет, Нигерия и Обединените арабски емирства.

В Европа, Acer Германия не само успява да постигне водеща позиция на пазара с 14.9% дял, но освен това бележи невероятен ръст от 147.1% (Q3 2010 спрямо Q2 2010) и съответно 7.5-процентно повишение  в пазарния дял за същия период. Резултатите и в Русия са впечатляващи, където Acer е пазарен лидер с 26.5% дял, който е нараснал с 6.6% процента спрямо същия период през изминалата година.

В Казахстан Acer се изкачва на първо място през третата четвърт на 2010 и отбелязва ръст от 68.2% спрямо предходната четвърт на годината, който осигурява пазарния дял на компанията от 28.8%. Резултатите на българския пазар за Q3 също са много добри, като Acer е на първа позиция с пазарен дял от 21.5%.

През изминалата четвърт на годината от Acer се справиха отлично и в Йордания, което осигури първо място на компанията и пазарен дял от цели 41.1%. Освен това Acer има много силни позиции и в Пакистан с 35.8% пазарен дял и впечатляващ ръст спрямо предходната четвърт от 276%.

В Тунис, Acer води с пазарен дял от 41.0%, което е с 4.5 процента повишение спрямо Q1 2010. Acer държи първото място и в Сърбия, където бележи годишен ръст спрямо предходната година от 3.23%, а пазарният дял на компанията е 23.9%, което е със 7.3% повишение спрямо Q3 2009.

Освен класиране сред първите три места на пазара, Acer бележи и положителни резултати към покачване в Албания, Кения, Ливан, Египет, Унгария, Нигерия, Полша, Португалия, Словакия, Обединените арабски емирства и Украйна, където в сравнение със същата четвърт през 2009 година компанията е успяла да се премести няколко места нагоре в общото класиране.