Американската компания  America Online (AOL Inc.) преминава през радикални преобразования, които в крайна сметка могат да доведат до сливане с Yahoo Inc., съобщи Reuters, предаде БТА.

Плановете  са още на начален етап и не е осъществен контакт с Yahoo,  споделя източникът на Ройтерс. В много отношения те са продължение на дискусиите от  2008 г. и 2009 г., преди Time Warner да отдели AOL в самостоятелна компания.

По това време медийният конгломерат проучваше възможността да  раздели бизнеса на AOL между две самостоятелни бизнес единици. Планираше се  базата от абонати на заветната dial-up интернет връзка  да бъде продадена на EarthLink или на United Online, а рекламният бизнес на компанията да бъде слят с този на  Yahoo, посочва източникът.

Тази иначе целесъобразна стратегия има един съществен недостатък - силно зависима е от купувачите, а тяхното развитие е поело различна посока през последните 2 години.
EarthLink, например, имаше и интерес и възможност да закупи бизнеса на  AOL за доставяне на  интернет. Но междувременно избра DeltaCom Inc за 516 млн. долара, като по този начин обвърза повечето от своите налични средства и едва ли би се впуснала в друго голямо придобиване, поне за сега.

От друга страна съединяването на  Yahoo и AOL  има стратегически смисъл, смята Тод Ретмейър, анализатор в Хъдсън Скуеър Рисърч. Стартовата страница на  Yahoo  привлича потребители със своите финансови, спортни и общи новини както и услугата за електронна поща, която предлага. Същевременно силните страни на AOL са в сферата на забавните новини и картите.
Очаква се Yahoo да генерира 1.64 млрд. печалба преди данъчно облагане и амортизационни отчисления. С тези средства компанията би могла да подкрепи рекламния бизнес на AOL,  давайки й достатъчно финансова сигурност.

AOL не е много склонна да се откаже от бизнеса си с  предоставянето на dial-up интернет връзка на абонати, тъй като той е източник на големи приходи, а и четирите милиона абонати допринасят много за трафика към основната страница на AOL. Очаква се това подразделение на бизнеса да донесе доход в размер на малко повече  от 1 млрд. долара
От AOL  отказват да коментират. Говорител на Yahoo също е отказал коментар, но източник близък до компанията е потвърдил, че тя не търси предложения нито участва в преговори за придобиване на  AOL.