Рекламите пристигат във Facebook Messenger. След тестването им в платформата за съобщения в Тайланд и Австралия, Facebook съобщи във вторник, че всеки рекламодател вече може да закупува рекламно пространство в Messenger.

Платформата има около 1.2 милиарда потребители.

Рекламите няма да се появяват в самия чат, а в основната част на приложението, където се вижда списъкът с хора, с които си общувате в приложението, обясняват от Business Insider.

Facebook обяви, че ще започне да пуска рекламите малко по-малко, започвайки с нисък процент потребители от цял свят през следващите седмици.

Рекламодателите ще могат да закупуват насочени към Messenger реклами, както са правели досега с тези за Facebook и Instagram.

Показването на традиционни реклами е промяна за Messenger. Платформата отначало целеше да направи пари, като убеди компаниите да създадат чат роботи (ботове), които да си общуват директно с клиентите.

Чат ботовете все още не са особено популярни, но по-рано тази година бяха въведени промени, които улесняват ползването и откриването им.

Включването на реклами в Messenger е добро решение за Facebook в момента, защото компанията предупреди, че се доближава до лимита от реклами, които може да показва в основния си източник на приходи, общата стена във Facebook (News Feed).

Това не е първият опит за реклами в Messenger от страна на Facebook, пише Mashable. Миналата есен компанията позволи на фирмите да пускат рекламни съобщения в съществуващи вече чатове с потребители. При тези реклами обаче, рекламодателите могат да достигнат само до хора с които са си общували преди.

Facebook твърди, че не използва информация получена от личните разговори в Messenger за рекламни цели.