Sony и Panasonic водят преговори за партньорство в областта на органичните електролуминисцентни панели (OEL) с големи размери. Сделката предвижда и съвместно пускане на OEL телевизори, информира TechNews.bg.

За първи път две конкурентни компании ще обединят усилия в ключови за техния бизнес направления, отбелязват анализаторите.

Дисплеите от типа OEL консумират по-малко енергия и дават по-качествено изображение, в сравнение с масово използваните в момента течнокристални екрани (LCD). Същите предимства са характерни и за OLED (органични светодиоди) дисплеите.

Очаква се японските гиганти да комерсиализират OEL телевизорите към 2015 година. Сътрудничеството помежду им ще се състои в обмен на технологии с цел съкращаване на времето за разработка.

Същевременно, корейските компании Samsung Electronics и LG Electronics планират да пуснат тази година 55-инчови телевизори с дисплеи от тип OLED.