Oracle България отчете 150% ръст на клиенти, партньори и обороти в сферата на продажбите на бизнес-приложения у нас за изминалата година, съобщиха от компанията, цитирани от Insurance.bg.

Компанията e привлякла нови клиенти от различни области на индустрията, като хранително вкусовата (Белла България), химическата (Оргахим), финансовата (Първа Инвестиционна банка, Райфайзен банк), образованието (УНСС) и др.

Софтуерната компания отчита ръст на инвестициите в системи за управление на бизнеса (ERP), както и на връзките с клиенти (CRM).

Причините за това са цялостният икономически растеж, както и предстоящото присъединяване на България към ЕС, което налага компаниите да работят според европейски практики и стандарти при засилена конкуренция.

През последните няколко години Oracle се обедини с няколко компании за бизнес-софтуер: PeopleSoft , Retek, iFlex, G-Log, Siebel, Demantra, всяка от които е лидер в съответния сегмент. Сливането на компаниите предлага разширяване на бизнес функционалността с огромното бизнес ноухау на всяка една от тях.

Oracle България присъства на българския пазар в продължение на шест години и е доставчик на продукти и технологии за всички институции от финансовия сектор, държавната администрация, телекомуникационните компании и редица други институции и компании, с помощта на над четиридесет локални партньора.

Печалбата на акция за финансова 2005-та г. е с 16% по-висока в сравнение с предходната година.