Чат ботът ChatGPT, който дава смислени (или поне смислено звучащи) отговори на всякакви въпроси и на всякакви езици, е най-бързо набиращото популярност потребителско приложение в човешката история. Това става ясно от проучване на анализаторите от UBS, цитирано от "Ройтерс".
Според данни на SimilarWeb всеки ден през сайта на ChatGPT през януари са минавали по 13 млн. уникални потребители и общият им брой през месеца е достигнал 100 млн. души. "За 20-те години, в които следим интернет сферата, не можем да се сетим за по-бърз скок в интереса към потребителско приложение", пишат от UBS.
За сравнение, първите си 100 млн. потребители TikTok събираше 9 месеца, а Instagram - 2 години и половина.
Вече започва да изкарва пари
ChatGPT, който стана реалност с помощта на петия най-мощен публичен суперкомпютър в света, използва езиков модел, "трениран" на милиарди единици текст с най-разнообразен произход. Така той може да води разговор, да пише разкази, статии и т.н. - напълно безплатно.
Огромната популярност води и до огромно количество информация, с която разработчиците от OpenAI могат да подобряват чат бота - той вече получи няколко ъпдейта от публичния си старт насам.
Много професионалисти в най-различни области го използват като "помощник" в бизнес кореспонденцията, маркетинга и разработването на ново съдържание. Специално за тях OpenAI вече предлага ChatGPT Pro за 20 долара на месец - с гаранции за по-бърза работа и възможност за изпробване на нови функционалности преди останалите потребители.
Оръжие в по-голямата битка
Най-големият инвеститор в OpenAI е Microsoft. Редмъндският гигант създаде и хардуера, който тя изкуственият интелект използва.
MS вече анонсираха, че ще предлагат на бизнесите възможност да интегрират изкуствения интелект директно в продуктите си чрез облачната платформа Azure, но AI идва и в потребителските приложения.
Първото от тях е Microsoft Teams Pro. Платформата за чат, срещи и споделена работа се надгражда именно с технологията на ChatGPT, като ботът ще може да генерира бележки по срещите, да предлага конкретни действия и да помага със създаването на шаблони за събития - все важни, но твърде досадни за жив човек задължения.
През следващите седмици се очаква ChatGPT в някаква форма да се появи и в търсачката Bing, като там целта е повече от ясна - да се оспори 20-годишният монопол на Google.