От ръководството на социалната мрежа Facebook са потвърдили по време на разследване, че са продали политически реклами по време на президентската кампания в САЩ през 2016 година.

Те са били свързани с руска група, чиято цел била да повлияе на нагласите на американските потребители, съобщава CNN Money.

"При прегледа на продадените реклами ние открихме около 100 хиляди долара, вложени между юни 2015 и май 2017 година. Парите са свързани с грубо 3000 реклами, които са дошли от 470 неавтентични профили и страници, което е в нарушение на нашата политика", коментира ръководителят на звеното по сигурността в социалната мрежа Алекс Стамос.

"Нашият анализ показва, че тези профили са свързани помежду си и вероятно се управляват извън Русия", допълва той.

Информацията дойде в хода на разследване срещу Facebook за руско влияние по време на президентските избори в Щатите, упражнявано чрез разпространяване на фалшиви новини в сайта. Смята се, че има закупени реклами за още 50 хиляди долара, свързани с руски профили.