Производителите на телевизори се надпреварват да предлагат смарт модели, а пазарът на подобни устройства бележи ръст, който не отразява непременно волята на потребителите, тъй като е продиктуван от наличния избор - повечето нови модели са „умни", пише TechNews.bg
Проучване на анализаторската компания Strategy Analytics разкрива неудобна истина за смарт телевизорите. Резултатите сочат, че потребителите на умни ТВ са разочаровани от тяхната бавна работа и сложния интерфейс.
Повечето анкетирани споделят, че Smart TV работи по-бавно отколкото са очаквали, особено ако се сравни със смартфон или таблет. Още по-лоша новина за индустрията е фактът, че потребителите не се интересуват от онлайн магазините за приложения.
"Притежателите на Smart TV се нуждаят от някакъв мотив, който да ги стимулира да търсят и свалят приложения", коментират авторите на анализа. „Ако потребителският интерфейс стане по-опростен и по-бърз, хората ще подходят с голям ентусиазъм към този процес".
Освен от бавната работа на смарт ТВ, анкетираните се оплакват от сложната и объркана организация на каталога с приложения, поради което е много трудно и дори невъзможно да намерят търсената програма.
Главният извод от изследването е, че производителите на смарт ТВ трябва да поработят още много, за да създадат бърз и интуитивен потребителски интерфейс като този на смартфоните и таблетите.