VIVACOM отчита 34% ръст на мобилните абонати за първата половина на 2011 г. спрямо същия период на 2010 г. С над 125% са се увеличили и потребителите на мобилен Интернет за първите шест месеца на годината.

Това показват финансовите резултати на телекома, публикувани днес. Стратегията на VIVACOM да предоставя максимален брой услуги, неограничен достъп до интернет във всичките си пакети и пълна свобода на избор на потребителя продължава да работи в полза на компанията, която увеличи пазарния си дял в мобилния сектор с 2%. Операторът продължава да се нарежда на второ място в страната по приходи и клиенти.

 

Увеличението във всички сегменти на мобилния бизнес на VIVACOM се отразява и на приходите от мобилни услуги, които поддържат стабилен ръст от 17% до 171,4 млн. лв. за първите шест месеца на 2011 г. спрямо същия период на миналата година. Финансовите резултати на компанията сочат спад в приходите от фиксирана телефония с 14% за същия период. Сериозният ръст на приходите от мобилна телефония, който в голяма степен компенсира спада в трафика на фиксираните телефони, остава в сила и през първата половина на 2011 г., което води до намаление на приходите от услуги на телекома само с 3% за шестмесечието спрямо същия период на миналата година.

VIVACOM получи официално признание, че притежава най-добро покритие на 3G мрежата си в България - 94% от населението, като целта е в края на годината покритието й да достигне 98% от населението и 87% от територията на страната, а скоростта да се повиши близо 4 пъти.

Телекомът обяви и старта на новата си услуга за предоставяне на високоскоростен оптичен интернет, която цели да покрие над 100 хил. домакинства в столицата до края на годината. Над 70 000 вече са абонатите на цифровата телевизия на VIVACOM, която стартира в края на миналата година. Инвестициите на оператора в развитие на инфраструктурата му през следващите три години ще възлязат на 600 млн. лева.

VIVACOM остава единственият телеком, който премахна клаузата за автоматично подновяване на договорите както за новите, така и за старите си абонати. От август компанията въвежда едноседмичен период, в който потребителите да могат да се откажат от договора си и съкращава наполовина срока за отговор на жалби от клиенти.

Компанията продължава да поддържа стабилно финансовото положение с наличности по банкови сметки и банкови депозити в размер на 144.4 млн. лева.