Един от водещите производители на кабели и кабелни системи за автомобили в Европа - германската Leoni, ще строи производствена база в Плевен. Работата по завода трябва да започне през следващата година, става ясно от официалния сайт на Община Плевен.
Към момента компанията има бази в 31 държави, а работещите за нея са над 82 хиляди души. Основните й клиенти са европейски производители и доставчици на автомобили.
Продажбите на Leoni за миналата година възлизат на 4,431 милиарда евро, а печалбата преди облагане се изчислява на 78 милона евро.
По думите на кмета на Плевен Георг Спартански вложението в производствената база у нас ще бъде в размер между 30 и 48 милиона евро.
В изказване за "Капитал" той посочва, че там могат да бъдат отворени 2000 работни места за неквалифициран персонал и 500 за специалисти и администрация.
Преди да изберат Плевен, от ръководството на Leoni са разглеждали възможността за инвестиция и в Ловеч, Лом и Видин.
Последната фабрика, която компанията е отворила в края на септември, се намира в Украйна. Инвестицията в нея е в размер на 20 милиона евро, като 800 работни места ще бъдат отворени до края на годината, а до 2021 година наетите хора трябва да достигнат 5000 души.
Значението на автомобилната индустрия за българската икономика
През последните няколко години автомобилната индустрия е един от основните двигатели на европейската икономика, а производителите на авточасти и компоненти отвориха редица заводи в Източна Европа, включително и в България.
"Очакват се приток на още 50 милиона лева инвестиции, които вече са заявени. Освен това, ако са позитивни решенията за избор на инвестиционна дестинация на мениджъри на големи компании решили да инвестират "на зелено" или да разширят бизнеса си в България се очакват около 350 милиона лева нови инвестиции", коментира развитието на индустрията зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов по време на национална среща на фирмите от автомобилния бранш.
По неговите думи българската икономика е направила качествен скок по отношение на преструктурирането и на автомобилния сектор за преработващата промишленост.
"Този скок започна преди 10-15 г. за периода 2004-2016 г. по Закона за насърчаване на инвестициите (ЗНИ) са сертифицирани дванадесет проекта с общ размер на инвестициите 655 млн. лева, което е довело до разкриването на 7130 работни места", допълва той.
savka-yotova
на 11.10.2017 в 17:12:13 #3В такива заводи тук заплатата е около 2000лв , питам се ,колко ли ще е в България?
hristina-hristova-BvxagkKt
на 10.10.2017 в 23:16:56 #2Поредната финансова инжекция за управляващите....но за хората търсещи работа едва ли ще е така.Сега действащия немски завод Електро кабел е с най-голямото текучество на персонал.Обещават едно заплащане, но дават съвсем друго.Хората с преки усилия вземат около 500 лв....но важното че има инвестиции и господата управляващи се гордеят с това
Mithrandir
на 10.10.2017 в 21:24:19 #1Нека да позная. И тук си изнасят мръсното производство с алуминий, подобно на Русе, като идеята е да спестят много от неспазване на екологичните изисквания.