Чешката компания Skoda Group обяви, че разширява бизнеса си в България. Дружеството ще достави 25 електрически влака у нас и ще разкрие нови работни места, свързани предимно с поддръжката на машините в специализирано за целта депо.

Към днешна дата "Метрополитен" има сключен договор с консорциум Skoda Transportation и Skoda Vagonka на стойност 134 млн. лв. без ДДС за общо осем метровлака, уточняват за Money.bg от "Метрополитен". Това са нови модерни машини, които отговарят на най-големите европейки изисквания за екология и качество на услугата.

"Съставите ще заменят най-старите руски влакове, движещи се по линии 1, 2 и 4 и ще спомогнат за намаляване на интервала за движение по втора метролиния след пускането в експлоатация на новата метростанция "Панчо Владигеров", разположена между станциите "Сливница" и "Обеля".

Новите влакове са съставени от четири вагона, с максимална дължина от 79,1 м и собствено тегло от 116 300 кг. Максималната им конструктивна скорост е 90 ĸм/ч.", разясняват от "Метрополитен".

От дружеството допълват, че след приключването на изпитанията в Чехия, съставът ще бъде транспортиран до България за тестове в реални условия по линии 1 и 4, като се очаква от фирмата производител да бъдат готови и с втория влак още в началото на месец октомври тази година.

На този фон от Skoda официално съобщават, че имат договорен ангажимент за цялостно наблюдение и експлоатация на всички нови влакове по обявената сделка за период от 15 години. В рамките на договора ще бъдат открити около 30 нови работни места. Проектът е свързан с въвеждане на нова техника и модернизация, както и с обучение на персонала. Сделката ще доведе до дългосрочни ползи за страната ни, уточняват от Министерството на икономиката и индустрията.

Променя ли се БДЖ?  Държавното дружество закупува още 5 влака Skoda, развиващи 160 км/ч

Променя ли се БДЖ? Държавното дружество закупува още влакове, развиващи 160 км/ч

Модерните влакове се движат по релсите на няколко европейски държави

Ново депо за поддръжка на влаковете

Може би най-важната част от сделката със Skoda е новото депо за поддръжка на влаковете у нас. Това е и ключовата инвестиция на компанията в България, стана ясно по време на официална церемония в Чешкото посолство в София. Именно в депото ще бъде извършвана цялостната поддръжка на новите машини и ще бъдат обучавани, а след това и наемани на работа нови служители.

ледаме на България като наш партньор в ЕС с възможности за инвестиции в градската и железопътна мрежа. Потенциалът тук е огромен и той ще бъде изпълнен в следващите години", коментира Петр Новотни, главен изпълнителен директор на Skoda Group.

Снимка 734423

Заместник-министърът на икономиката и индустрията Дончо Барбалов присъства на официалното подписване на договора за доставка, чиято обща стойност възлиза на над €500 милиона.

От чешката компания подчертават, че в момента техен приоритет е доставката и пускането в експлоатация новите влакове, като средносрочно във времето виждат нарастването на бизнеса у нас чрез поддръжката на машините, а дългосрочно чрез навлизането на още сектори в мобилността.

"Дъщерното дружество на Skoda в България вече е факт. Днес Имаме и нашият първи служител, а правният аспект ще оформим окончателно на 1 януари 2026-а година", коментира Петр Новотни.

"Министерството на икономиката и индустрията подкрепя стратегически партньорства, които съчетават технологични иновации с дългосрочни ползи, създаващи нови работни места", коментира от своя страна заместник-министър Дончо Барбалов.

Skoda Group е част от чешката PPF Group, която е един от най-големите инвеститори в България. Подписването на договора за доставка на новите електрически влакове е ключов етап от разширяване дейността на компанията не само у нас, но и на Балканите.

Започна ключов етап от разширяването на столичното метро

Започна ключов етап от разширяването на столичното метро

Новият участък трябва да бъде готов до 2027 година

От чешкото дружество устойчиво разширяват присъствието си в България. Преди четири години компанията достави за София и 30 тролейбуса Škoda 27Tr, съобразени с най-новите европейски стандарти за пълна достъпност, на стойност около €20 милиона.