На фона на всички странни феномени на борсите през последната година, сега става ясно, че платформата за търговия на акции Robinhood ще осъществи първично публично предлагане, с което ще се опита да получи пазарна капитализация от 20 млрд. долара, включително и като продава акции на собствените си потребители, предаде Zero Hedge.

При последното финансиране на компанията от септември миналата година, тя беше оценена на 11,7 млрд. долара, т.е. целта ѝ е почти да удвои оценката си.

"Очевидно вдъхновена от безкрайните разходи на клиентите си от поколението милениъл и Z, чиито брой вече е над 13 млн. души според Bloomberg, базираната в Менло Парк компанията смята да прехвърли значителна част от акциите си към собствените си клиенти", посочва изданието. "Не е ясно дали Robinhood ще предостави информация точно колко акции е купил всеки от тях."

Обикновено акциите при първичните публични предлагания са запазени за институционалните инвеститори, а не за отделните търговски такива, които започват да купуват в първия търговски ден.

"Има причина търговските инвеститори да са изключени от първичните публични предлагания и тя е, че те имат склонността да разпродават акциите си, когато тяхната цена започва да се понижава", изтъкват от Zero Hedge. "С достатъчно търговски инвеститори по време на първичното публично предлагане, то бързо може да се превърне в пълна трагедия. Мениджмънтът на Robinhood знае това, но фактът, че са склонни да рискуват като прехвърлят голяма част от акциите на клиентите си тийнейджъри показва колко силно вярват, че нищо не може да развали партито на пазарите."

По принцип компанията планираше да осъществи първично публично предлагане, когато индивидуалните ѝ клиенти надхвърлят хедж фондовете в съотношение 14:1. Но това постижение не дойде на ниска цена.

От една страна, масово хакване на акаунти в платформата компроментира около 2 хил. профила. От друга, Robinhood е жертва на постоянни жалби в Комисията за търговията и фондовите борси за това, че непълнолетни потребители са загубили пари.