Японската корпорация SoftBank стана главният играч на индийския пазар за онлайн търговия. В ролята компанията слиза, след като инвестира солидна сума чрез технологичния си фонд във фирмата Flipkart, пише Business Insider.

Flipkart е най-голямата фирма за електронна търговия в Индия с около 37% пазарен дял, според оценките на индустрията.

Компанията потвърди сделката, но не каза колко точно SoftBank е инвестирала. Според скорошни публикации  са вложени между 2.4 и милиарда и 2.5 милиарда долара.

Индийският търговец вече е набрал 1.4 милиарда долара финансиране като част от същия финансов кръг, в които влизат и участници като Tencent, Microsoft и eBay. С това фирмата вече разполага с 4 милиарда долара в брой.

Този кръг на финансиране прави SoftBank един от най-големите инвеститори във Flipkart. Компанията е и мажоритарен акционер в най-големия конкурент на Flipkart Snapdeal, който държи 14% от пазара.

Flipkart и Snapdeal представляват повече от 50% от индийския онлайн пазар за търговия, въпреки че Amazon India е нарастващ съперник.

SoftBank също е инвеститор в платформата за разплащания Paytm.