Един от лидерите в софтуерния бранш - VMware ще увеличи служителите в България до 1500 през следващите няколко години.
Това съобщи главният изпълнителен директор на компанията Пат Гелсингър по време на отбелязването на десетата годишнина от откриването на офиса й в София. За този период VMware е увеличила служителите си в България 4 пъти, съобщава ComputerWorld.
Oфисът в София е основен хъб за разработки и иновации в Европа, Близкия Изток и Африка и е един от трите ключови стратегически развойни центрове на компанията в света, допълни Диана Стефанова, управляващ директор на развойните звена на VMware в региона.
Разширяването на екипа на компанията у нас трябва да се случи във възможно най-кратки срокове. Технологичната фирма обмисля да отвори офиси и в други градове у нас.
"Екипът, който успяхме да развием през изминалите 10 години, е разнороден и диверсифициран. Служителите ни са интелектуално предизвикани да бъдат част от нашите екипи", заяви Стефанова.
В България има солидна експертиза в области като виртуализацията, която е основен бизнес на VMware, управление и автоматизация на виртуални инфраструктури, анализ на големи масиви от данни, както и аварийно възстановяване на информационни системи.
"Местното ни поделение е многостранно развито. Освен развойната дейност развиваме и възможности за предлагане на професионални услуги за подпомагане на клиентите при внедряване на наши продукти. Наличието на специализиран "Център за върхови постижения" (Center of excellence) доказа своята ефективност. Затова тук се разширяваме и в посока ИТ и бек офис", обясни още Гелсингър.
Изпълнителният директор заяви, че очаква компанията да продължи да се разраства с помощта на местни таланти, но центърът в България може да бъде "магнит за таланти от Европа, Русия и други части на света".
В момента във VMware Bulgaria работят хора от над 10 националности, а това е и един от факторите, поддържащи креативността на екипите.
Настоящото разрастване на българския офис на VMware е поредното, предприето от компанията. През 2014 г., при създаването на център за професионални софтуерни услуги, плановете също включваха удвояване на екипа. Тогава Гелсингър коментира, че България е била избрана по 2 основни причини: постигнатият до момента успех на развойното звено в София и фактът, че именно тук се създават решенията за управление.
Преди 3 години бе обявено още, че за компанията у нас работят 500 души. Сега броят им е над 700. Това увеличаване в екипа по всяка вероятност може да даде идея с каква скорост ще върви разрастването и занапред.
Според Гелсингър прекаленото бързане в тази посока носи риск по отношение на качеството. По думите му ръст от около 20% годишно може да се счита за горна граница. Все пак паралелно с увеличаването на служителите трябва и да се развиват и способностите и уменията на мениджърите, които да ръководят по-големи екипи.