Една от бизнес кризите в момента е безпрецедентният дефицит на контейнери. Той беше влошен от запушването на Суецкия канал неотдавна, защото огромен брой контейнери останаха в плавателните съдове по моретата. В резултат на това Maersk обяви, че в краткосрочен план няма да поема повече поръчки.

Но други бизнеси се справят с проблема по различни начини. Сред тях е германската Hapag-Lloyd, която поръча 150 хил. контейнера при астрономичната цена от 550 млн. долара. Това е най-голямата поръчка в цялата 51-годишна история на компанията.

Нарастването на вноса в американските пристанища, недостигът на работна ръка, причинен от огнищата на коронавирус, и сериозните задръствания на пристанищата, особено на Западното крайбрежие, допринесоха за забавянето на връщането на контейнери към Азия, където да бъдат презаредени с нови стоки.

"Обикновено плаваме 12 дни до Лос Анджелис", каза главният изпълнителен директор на компанията Ролф Янсен. "Разтоварваме за два или три дни и след това получаваме контейнера обратно една или две седмици по-късно от клиента. Днес плаваме 12 дни, след което чакаме една седмица. Времето на престой на контейнера е двойно по-голямо от нормалното и след това имате ново закъснение от страната на връщането, така че лесно губим още седмица или две, преди да си контейнера обратно."

Въпреки предизвикателствата, нетната печалба на Hapag-Lloyd за 2020 г. нараства със зашеметяващите 155,4% до 1,06 млрд. долара.

Някои от новите 150 хил. контейнери вече са доставени и са интегрирани в контейнерния парк на Hapag-Lloyd. Но по-голямата част от сухите контейнери и "най-съвременните" хладилни контейнери ще бъдат доставени през следващите месеци, казаха от компанията. Транспортната линия също е поръчала 8 хил. специални контейнери за извънгабаритни или опасни товари.

"Понастоящем контейнерните превози са изправени пред безпрецедентно търсене, което доведе до недостиг на контейнери по целия свят", заяви Хабен Янсен в съобщението. "С последните си поръчки за контейнери, Hapag-Lloyd допринася за усилията за облекчаване на текущата ситуация и ще може да предложи на своите клиенти много по-добро обслужване."