BILLA България и Български Червен кръст отново обединяват сили в поредната социално отговорна кауза. Програмата "Топъл обяд" цели да предостави безплатна храна на нуждаещи се деца от цялата страна.

Поредна крачка напред

През настоящата година, BILLA България и Български Червен кръст надграждат плодотворното си дългогодишно партньорство. Като логично продължение на съвместните усилия, търговската верига оказва подкрепа на програмата "Топъл обяд". Тя е с фокус върху ученици, чиито семейства - поради здравословни, социални или други, независещи от тях обстоятелства, не могат да осигурят на децата си обезпечаване на основните им жизнени потребности.

Програмата стартира през 2004 г. и до момента е предоставила безплатна храна на общо 20 448 нуждаещи се деца от цялата страна. През целия период са дарени 3 108 712 лева, с които са осигурени 1 554 356 обяда за ученици в неравностойно положение и техните родители.

Тази година, BILLA България се включва в подкрепа на инициативата с дарение, в размер на 100 000 лева. През цялата учебна 2021/2022 г. то ще обезпечи осигуряването на топла храна за 700 деца, на възраст от 7 до 18 години в начален и среден образователен курс, от училища на територията на цялата страна.

Снимка 551497

Защо "Топъл обяд"?

Значението на инициативата "Топъл обяд" далеч надхвърля акта по осигуряването на храна - данните на БЧК сочат, че тя има значим ефект върху децата и техните семейства.

В момент, в който усилията на всички трябва да бъдат насочени към осигуряването на добро образование на всички деца и към задържането им в училище, средно около 12 000 деца годишно отпадат от училище поради социални причини, показва статистика, цитирана от Български Червен кръст.

Данните на Националния статистически институт за 2020 г. говорят, че почти 500 хил. души са напуснали образователната система само с основно образование, а други 144 хил. имат начална или по-ниска степен. От благотворителната организация посочват, че много често безплатният топъл обяд, който тези деца получават всеки ден през учебната година, е единственият повод те да посещават учебните занятия.

Програмата помага и за подобрение на самочувствието на децата, и за възможността те да се чувстват равни на своите съученици. Тя им гарантира, че ще получават същата храна и се хранят заедно със своите съученици, което им помага да бъдат интегрирани.

Топлият обяд включва супа, основно ястие и десерт. Доброто хранене е изключително важно за нормалното физическо развитие на подрастващите, а изследвания показват, че то намалява заболеваемостта сред тях, произтичаща от непълноценното и нередовно хранене.

Дарението на BILLA по програмата "Топъл обяд" е насочено към децата в семейства, чиито среден общ месечен доход е под 80% от минималната работна заплата; сираци, полусираци или деца на самотни родители; ученици с физически или психически увреждания; такива с безработни един или двама родители; или такива, в семейството на които или единият, или и двамата родители са с физически или психически увреждания. От БЧК посочват, че предоставянето на топла и здравословна храна за децата в училище, особено през студените месеци от годината, допринася за облекчаване на бюджета на социално слабите семейства и намалява риска от отпадането им от образователната система.

Устойчиви усилия с категорични резултати

BILLA България, която продължава активно реализацията и на кампанията на БЧК "Купи и дари", вече шест години доказва отговорното си отношение към осигуряването на хранителни продукти за най-уязвимите групи в обществото. В рамките на инициативата, клиентите имат възможността да помогнат на социално слаби български граждани, на институции за възрастни хора и деца, като дарят трайни хранителни продукти в обозначените колички за пазаруване в касова зона във всеки обект на BILLA в страната. Само за 2020 г., в резултат от партньорството, са събрани 25 тона храна, на стойност над 50 хил. лв., с което са подпомогнати близо 5 000 наши сънародници в затруднение. От началото на сътрудничеството са дарени над 102 тона храни, които са били в полза на над 40 000 нуждаещите се.

Кампанията продължава да предоставя лесен начин на клиентите на BILLA да помагат и само през второто тримесечие на 2021 г. тя е помогнала на 760 души със събрани над 7,3 тона хранителни продукти за почти 21 хил. лв.