Ексалиращият търговски спор между Съединените американски щати и Китай е повлиял на автомобилния сектор, а на производителите им е все по-трудно да планират дългосрочни проекти, заяви членът на борда на директорите на Daimler Мартин Даум пред CNBC.
"Цените на стоманата и алуминия подскочиха до небесата в САЩ, което направи работата ни там по-скъпа", посочи той. "Днес говорим за продукти, които ще излязат на пазара през 2022, 2023 г. И когато говорим за тях, трябва да вземем предвид доставчиците ни, които трябва да инвестират сериозно и имат нуждата от стабилност, за да вземат тези инвестиционни решения", заяви той.
"Ако всеки започне да изгражда стени и да затваря икономиките - виждаме примери затова по цял свят - тогава, в крайна сметка, този, който затвори границата, страда", посочи още Даум.
Той предупреди още, че не компаниите ще понесат най-тежко удара, а самите потребители, за които цените ще се повишат.
Европейският автомобилен сектор се оказа жертва на търговската война, тъй като производството и доставката на суровини и части включва трансгранично движение - а митата го правят по-скъпо.
Акциите в сектора са под натиск. Индексът Euro Stoxx Auto спадна с почти 12 процента от началото на годината.