Бензиновите и дизеловите автомобили струват доста солено на европейските граждани.
Според нов доклад на Европейския алианс за обществено здраве общите разходи, свързани със замърсяването на въздуха и включващи, както отражението върху здравната система, така и икономическите загуби, са нараснали до 66,7 милиарда евро през 2016 година.
Според данните 83% от таза огромна "цена" са свързани със замърсяванията, причинени от превозни средства на дизел. Техният негативен принос е в размер на грубо 55,6 милиарда евро.
От тях разходите, идващи от употребата на личните дизелови автомобили, е малко над 20 милиарда евро. Що се отнася до бензиновите превозни средства там сумата е 11,1 милиарда евро, сочат изчисленията.
В доклада се посочва, че общите разходи от замърсяването на въздуха за България са в размер на 778 милиона евро, като причинените от дизеловите автомобили са в рамките на 459 милиона евро, а от бензиновите - 266 милиона евро.
От организацията посочват, че тази сума би била достатъчна да се обучат 15 000 медицински сестри или 15 000 доктори, както и да се изградят три средноголеми болници в страната.
Според данните с въвеждането на мерки за ограничаване на замърсяването на въздуха страната ни може да спести 139 милиона евро до 2030 година.
Източник: epha.org
шемет
на 29.11.2018 в 10:02:29 #3Много интересни резултати от измервания на емисиите има в материалите на Визия за София - Какво знаем за въздуха, печките и колите на София? https://vizia.sofia.bg/2018/10/30/air_cars_heating/ Avatarx е прав!
Avatarx
на 28.11.2018 в 16:51:57 #2Известно е, че замърсяването на въздуха от бензинови мотори е по-голямо от това на дизеловите ако говорим за съвременни автомобили. Въпреки това се отделят повече средства за "опазване от замърсяване от дизелови". Леко безмислено. След въвеждане на ограниченията за дизелови автомобили в Германия, въздухът показва по-лоши показатели. Смисъл!?
насо
на 28.11.2018 в 15:51:19 #1Добре де, а колко работни места създава производствто и подръжката на автмобилите и горивата за тях, данъци, държавни и частни администрации, здравеопазване, подръжка на пътища. Ако тези средства се спестят, означава, че по-малко хора ще боледуват, защо тогава да се произвеждат повече лекари?