Високоскоростна електрическа железопътна линия на стойност 7,3 милиарда долара между двата най-големи града в Индонезия ще бъде пусната през октомври. Този ход се оказва крайъгълен камък в стремежа на страната да ускори развитието на инфраструктурата си, предава CNBC.

Въпреки че може да подобри цялостната си икономическа и бизнес производителност, тези ползи могат да бъдат ударени от растящото дългово бреме на Джакарта, тъй като разходите по проекта продължават да растат.

Вагони за милиони: Подробности за "секретния" влак, с който руския президент пътува тайно из страната

Вагони за милиони: Подробности за "секретния" влак, с който руския президент пътува тайно из страната

Брониран, снабден с комуникационни системи и още информация за влака "фантом" на Владимир Путин

Влакът-стрела, свързващ столицата на Индонезия с Бандунг по 142-километрово жп трасе ще се движи с 350 километра в час

Влакът е задвижван от електричество, като не се очакват преки въглеродни емисии по време на движението му.

Снимка 484755

Източник: iStock

Когато този огромен проект бъде завършен, той ще бъде първият по рода си в Югоизточна Азия. Това е част от китайската инициатива "Един пояс, един път" се финансира от консорциум от индонезийски и китайски държавни фирми, известен като PT KCIC.

Първоначално се очакваше проектът да бъде завършен до 2019 г., но оттогава беше задържан от различни оперативни забавяния и преразход на бюджет от 1,2 милиарда долара. Пробното стартиране трябва да бъде до края на септември, докато продължават и проверките за безопасност. Съобщава се също, че властите обмислят дали да удължат железопътната линия до индонезийския град Сурабая.

Високоскоростна електрическа железопътна линия на стойност 7,3 милиарда долара между двата най-големи града в Индонезия най-накрая ще бъде пусната през октомври. Надеждите за икономически просперитет са големи, защото това наистина може да подобри цялостната икономика и бизнес производителност.

Ескалиращите разходи по проекта обаче биха могли да повишат държавния дълг на Индонезия и да засенчат всички краткосрочни икономически печалби.

През април тази година Индонезия поиска допълнителен заем от 560 милиона долара от Китайската банка за развитие и това беше един от поредните заеми и допълнителни финансирания.

Ако Индонезия не иска да се сблъска с дългови проблеми, то тя се нуждае от стратегия

И тази стратегия не трябва да е обвързана с финансова зависимост от други държави, коментират експерти. В този ред на мисли, на брифинг за пресата през март говорителят на китайското външно министерство Мао Нинг заяви, че правителството "никога не е принуждавало никоя страна да заема пари или пък е притискало която и да е държава да приеме какъвто и да е дълг".

Пекин не поставя политически условия към споразуменията за заеми и не търси политически личен интерес, твърди Мао.

Всъщност, едно от основните притеснения, свързани с проекта, е породено от факта, че Джакарта и Бандунг са сравнително близки по разстояние, само на около 150 километра един от друг.

По трасето има и големи и добре поддържани платени пътища, които могат да направят бързия влак по-малко конкурентен на автомобилите и другите железопътни връзки, предлагащи по-евтини билети за влакове.

Най-бързият в света водороден влак потегля в Китай

Най-бързият в света водороден влак потегля. Ето къде

Той развива скорост от 160 км/ч