"Със заплати до 3000 лв. за 400 млади учени опитват да спрат изтичането на мозъци" е заглавиe от първа страница на в. "24 часа"

България има 12 732 учени, половината под 45-годишни. Над 65 г. са 655

От 1500 до 3000 лв. на месец ще плаща правителството като заплата на млади учени за период от 1-2 години по специална програма за постдокторанти, обяви образователният министър Красимир Вълчев. Разчетите на държавата са за три години по този начин да бъдат финансирани 250 млади учени и те да направят поне 45 нови патента.

Прочети ще от в. "24 часа"

"211 моста в България се нуждаят от спешен ремонт" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Премиерът нареди да се започне едновременно работа по всички от тях, без да каже откъде ще дойдат парите

Трагедията със срутения виадукт край Генуа подсети управляващите за трагичното състояние на мостовете у нас. Премиерът Бойко Борисов нареди да се започне спешно работа по всички съоръжения, а пари да се намерят откъдето може. Почти същото разпореждане той даде и през 2012 г., но ситуацията не се е променила особено.

"Мостовете, по които не са правени основни ремонти у нас, са 211. Някои от тях не са пипани по 35, 40 и повече години. По автомагистралите от основни ремонтни дейности се нуждаят 34 моста, а половината от тях са в лошо състояние", казва регионалният министър Николай Нанков на заседание на Министерския съвет вчера.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Най-големите компании за горива: Заредени с нови сили", четем в "Капитал"

Поскъпването на петрола наля повече приходи за топ 25 в сектора. Лидерите подеха наново инициативата за регулиране на пазара

След времена на срив на цените 2017 г. беше годината на стабилизирането за българските компании на пазара на горива. Общите приходи на най-големите компании в сектора (вижте таблицата тук) са се увеличили с 2.5 млрд. лева, което е среден ръст в топ 25 от 18%. 

По-големите обороти логично идват от повишаването на цената на петрола, но макар и леко, увеличение е имало и при продадените количества - с 3-4%, коментират от пазара, като на промяната на цената може да се отдадат 15%. Стабилизиране през 2017 г. имаше не само по линия на цените.

Прочети още от " Капитал"

"Работа? Да, но срещу нормални доходи" четем в "Монитор"

ителите на традиционно най-бедния регион у нас отказват да се трудят, заради ниските заплати. Оказва се, че макар повечето от врачани да живеят под линията на бедност, предпочитат да стоят у дома пред телевизора и компютъра, вместо да работят за минималната заплата.

Подобно е и положението в Монтана. Дори в Козлодуй - градът, в който се намира Атомната централа на България, разликата в стандарта на живот не е голяма. Тези, които работят в АЕЦ-Козлодуй си осигуряват добра стандарт на живот, а другите се принуждават или да произвеждат собствена продукция за препитание, или да спят на гарата и да разчитат на милостиня, но не и да работят за "без пари". Това се случва, защото работата зад граница предлага сезонна заетост на вторите срещу от три до четири пъти по-високи възнаграждения. Почти няма семейство в Северозападна България, в което поне един от членовете му да не ходи на гурбет. От друга страна, обаче сезонната заетост не трае повече от 4-5 месеца, което означава, че през останалото време живеят на помощи от държавата.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Търговският регистър ще бъде възстановен напълно не по-рано от идната седмица", четем във в. "Стандарт"

Не по-рано от другата седмица ще бъде възстановен в пълен обем Търговският регистър, обяви на пресконференция Зорница Даскалова, изпълнителен директор на Агенцията по вписванията. Търговският регистър спря работа на 8 август, четвъртък, заради технически проблеми.

Даскалова поднесе извинения на всички граждани и обясни, че системата се възстановява поетапно под контрола на ГДБОП, ДАНС и прокуратурата.

По думите й не е възможно да са изчезнали данни от Търговския регистър или при въстановяването на дейността му да бъдат манипулирани. Анализът на причините за случилото тепърва предстои, добави тя. Все още не е ясно какви са причините за дефектирането на четири диска, довело до спирането на работа на регистъра.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Проблемът с Търговския регистър, или когато л@йното удари вентилатора", пише "Капитал"

При липсата на адекватна информация можем само да спекулираме за причините за краха, но има логика в предположението за умишлен саботаж

Представете си, че сте активен фейсбук потребител - редовно актуализирате образованието, местоработата и местоположението си, отбелязал сте брака със съпругата си, годишнината от сватбата, раждането на децата си, публикувате свои авторски текстове, спомени, снимки и прочие. Представете си също така, че цялата тази информация, грижливо събирана и исторически проследима (примерно 10 години назад), изведнъж изчезне. 

А сега си представете, че публикуването на тази информация във фейсбук има правно значение. Тоест в резултат от това публикуване ви се признават образователната степен, кариерното развитие (включително трудовият стаж), бракът, бащинството (и свързаните с него родителски права и задължения) и т.н.

Прочети още от " Капитал"

"Как "Гражданска отговорност" стана "Пълна безотговорност"", пише в. "Сега"

За проблемите и за резкия скок на цената на застраховката в последните месеци основна вина има държавата

Застраховката "Гражданска отговорност", по всичко личи, у нас от дълго време се е превърнала в "Пълна безотговорност". Тъй като е задължителна, тя се приема като безусловен и гарантиран приход за застрахователните компании. В битка за клиенти многобройните дружества на този пазар години наред се надцакваха с ниски цени. Резултатът е, че се появиха проблеми - първо с обезщетенията в чужбина, които растат главоломно, а български дружества нямат ресурс да ги покрият. После - с фалита на една от най-големите компании на пазара - "Олимпик", който остави над 270 000 водачи без "Гражданска отговорност". Сега пострадалите ще трябва да сключат нова застраховка и да чакат евентуално възстановяване на парите си от Гаранционния фонд на Кипър. Случайно или не, всичко това съвпадна с драстично увеличение на цените на застраховката, които само за няколко месеца скочиха с около 100 лв. на автомобил.

Прочети още от в. "Сега"

"Защо се разтресоха прочутите италиански магистрали" пише в. "24 часа "

След трагедията в Генуа Италия обмисля връщане към държавни магистрали

Има нещо гротексно във факта, че именно наследниците на древните римляни, най-гениалните инженери и архитекти в Античността, днес гинат под отломките на вдигнатото от тях. "Каквото сам си направиш, никой друг не може да ти го направи", обичат да казват в Италия.

Достатъчно е да се разходите из покрайнините на Рим и да се полюбувате на руините на древноримските акведукти и пътища като Апия Антика, за да си зададете въпроса как генералът архитект Агрипа, дясна ръка на Октавиан Август, предвижда с какви технологии и от какви материали да направи хидравличните и пътните инфраструктури така, че да са здрави и след повече от две хилядолетия.

Прочети още от в. "24 часа"