Един от най-големите онлайн търговци на дребно в света Amazon беше обявен за най-ценната марка в света в класацията Brand Finance Global 500. Въпреки че същевременно загуби 51 милиарда долара от стойността си в сравнение с миналогодишната класация, но предишният лидер в класацията Apple падна дори повече, следва от доклада на Brand Finance.

"Amazon си върна мястото на най-ценната марка в света, въпреки 15% спад в стойността на марката от 350,3 милиарда долара на 299,3 милиарда долара", се казва в съобщението на Brand Finance.

ИТ гигантът Apple слезе на второ място, като стойността на бранда й се понижи с 16% спрямо миналата година от 355,1 милиарда долара на 297,5 милиарда долара.

Иначе челната петица остава непроменена спрямо миналата година - трети е Google (281,4 млрд. долара), четвърти е Microsoft (191,6 млрд. долара), а пети е Walmart (113,8 млрд. долара).

Най-скъпите марки в света: От десет години лидерът не се променя

Най-скъпите марки в света: От десет години лидерът не се променя

Microsoft, премести Amazon на третото място, четвърти по стойност е брандът Google

Отбелязва се в доклада на Brand Finance, че броят на технологичните компании в класацията е паднал до 48 от 50, след като Twitter и Snapchat отпаднаха от списъка.

Производителите на електрически автомобили Tesla (9-та в класацията, $66,2 милиарда) и китайския BYD (199-та) бяха посочени сред най-бързо развиващите се марки.