Само 25% от марките, които обявиха промяна на статута си в Руската федерация през 2022 г., напуснаха реално руския пазар, твърди проучване на Commonwealth Partnership (CMWP).
"От 85 марки, които обявиха промяна в статута на бизнеса си в Русия, само около 25% всъщност са затворили дейността си напълно", казват анализаторите, цитирани от finmarket.ru.
По техни данни около 40% от обявилите излизане от руския пазар са намерили възможност да останат по един или друг начин. До голяма степен това става чрез прехвърляне на собствеността върху отделни търговски марки на нови собственици.
Малко повече от една трета - 32% от търговските марки вече са намерили нови собственици за бизнеса си - продадени на нови собственици или прехвърлени за менажиране на местни управляващи компании.
Шест процента са възобновили работа след спиране или продължили да работят, или ребрандирани (в случаите, когато марките са били представени чрез дистрибутори и партньори). Останалите 2% обявиха спиране на инвестициите или ограничаване на операциите на местния пазар.
При продажбата новите собственици в 19% от случаите са били компании от ОАЕ (Обединените арабски емирства) , а в по-голямата част (67%) - руски юридически лица. Останалите 14% от купувачите са ливански и турски компании.
В същото време значителна част от търговските брандове - 34% - все още остават в режим "спиране на работа". Значителна част от тях са известни световни премиум и луксозни марки.