Само 25% от марките, които обявиха промяна на статута си в Руската федерация през 2022 г., напуснаха реално руския пазар, твърди проучване на Commonwealth Partnership (CMWP).

"От 85 марки, които обявиха промяна в статута на бизнеса си в Русия, само около 25% всъщност са затворили дейността си напълно", казват анализаторите, цитирани от finmarket.ru.

Чуждестранните марки, които промениха имената си за руския пазар

Чуждестранните марки, които промениха имената си за руския пазар

Наследникът на McDonald's се прекръсти на "Вкусно и точка", Shell се казва Teboil

По техни данни около 40% от обявилите излизане от руския пазар са намерили възможност да останат по един или друг начин. До голяма степен това става чрез прехвърляне на собствеността върху отделни търговски марки на нови собственици.

Малко повече от една трета - 32% от търговските марки вече са намерили нови собственици за бизнеса си - продадени на нови собственици или прехвърлени за менажиране на местни управляващи компании.

От IKEA до IDEA: Изтеглянето на западните марки от Русия "роди" имитатори

От IKEA до IDEA: Изтеглянето на западните марки от Русия "роди" имитатори

Зад тези имитиращи марки се прокрадват заплахите на руското правителство да изземе активите на чуждите марки

Шест процента са възобновили работа след спиране или продължили да работят, или ребрандирани (в случаите, когато марките са били представени чрез дистрибутори и партньори). Останалите 2% обявиха спиране на инвестициите или ограничаване на операциите на местния пазар.

Турски марки облекла отиват в Русия, замествайки напусналите западни компании

Турски марки облекла отиват в Русия, замествайки напусналите западни компании

Първи ще отворят врати магазините аdL

При продажбата новите собственици в 19% от случаите са били компании от ОАЕ (Обединените арабски емирства) , а в по-голямата част (67%) - руски юридически лица. Останалите 14% от купувачите са ливански и турски компании.

В същото време значителна част от търговските брандове - 34% - все още остават в режим "спиране на работа". Значителна част от тях са известни световни премиум и луксозни марки.

Името се променя, любовта остава: Как ще се казва наследникът на McDonald's в Русия?

Името се променя, любовта остава: Как ще се казва наследникът на McDonald's в Русия?

Каква е историята на веригата за бързо хранене в Русия