Повече от две дузини известни марки на чуждестранни компании, чиито централни офиси решиха да ограничат дейността си в Русия след 24 февруари, вече са променили имената си, пише РИА Новости.

Някои просто промениха изписването на марката си от латиница на кирилица, както L'Occitane направи, когато стана л'Окситан. Други оставиха в името само първите букви или срички от предишното име. Например марката дрехи Reserved вече е просто RE, продуктите на Cropp могат да бъдат намерени под знака CR, а продуктите на Sinsay под марката "Sin". Магазин за дънки Levi's също стана JNS.

Турски марки облекла отиват в Русия, замествайки напусналите западни компании

Турски марки облекла отиват в Русия, замествайки напусналите западни компании

Първи ще отворят врати магазините аdL

Имената на хотелите, които са били част от световни вериги, са запазили ключови думи в названията си. И така: The Ritz-Carlton стана The Carlton Moscow, Crowne Plaza Moscow WTC - Plaza Garden Moscow WTC, Holiday Inn Express Moscow Khovrino - Satelinn Moscow Khovrino.

Името се променя, любовта остава: Как ще се казва наследникът на McDonald's в Русия?

Името се променя, любовта остава: Как ще се казва наследникът на McDonald's в Русия?

Каква е историята на веригата за бързо хранене в Русия

Новите собственици на други напуснали страната марки ги смениха драстично, като наследникът на McDonald's се прекръсти на "Вкусно и точка" или бензиностанциите Shell сега се казват Teboil.

Някои марки решиха да запазят асоциациите със стари имена - Valio стана Viola.

Международните одиторски и консултантски компании, които преди това работеха в Русия под своите глобални брандове, промениха имената си на руски: Deloitte стана "Деловые решения и технологии", PwC — "Технологии доверия", а EY теперь именуется "Б1". Застрахователната компания Zurich се превърна в "Турикум".

От IKEA до IDEA: Изтеглянето на западните марки от Русия "роди" имитатори

От IKEA до IDEA: Изтеглянето на западните марки от Русия "роди" имитатори

Зад тези имитиращи марки се прокрадват заплахите на руското правителство да изземе активите на чуждите марки

По отношение на светския блясък: Cosmopolitan се се нарича VOICE, Esquire стана "Правила жизни", Harper's Bazaar - The Symbol, "Домашний очаг" - "Новый очаг", Men's Health — Men Today, а "Популярная механика" стала TechInsider.

Ресторантите на световно известните вериги KFC и Pizza Hut все още работят под същите табели, но вече официално обявиха предстоящото им ребрандиране.