Потребителите у нас залагат повече на продуктите българско производство, когато става въпрос за предварителна покупка на храни за коледните и новогодишните празници. Също така купувачите у нас започват да се подготвят за тях по-рано с всяка следваща година, а закупените количества са по-големи.
Това показват данни, представени от веригата за търговия с бързооборотни стоки Kaufland на събитие в столицата.
От компанията отчитат най-високия дял на продадени артикули, произведени в България, при свежите храни - млечни, колбаси, риба, замразени храни, тестени изделия - близо 64% за периода януари-ноември 2018 година. След тях с дял от почти 46% за същия период са плодовете и зеленчуците.
Традиционно най-натоварените дни за пазаруване ще бъдат 23 и 30 декември. От Kaufland допълниха, че през 2017 година са били регистрирани повече от 6,3 милиона касови бележки.
"Има ръст в средната стойност на покупката преди всичко заради пазара в по-големи количества. Пример за това са продажбите, реализирани само за една седмица, тази преди Коледа, на портокали в кофа, които възлизат на 1,3 милиона килограма", коментира мениджърът "Корпоративни комуникации" в компанията Анна Кастрева.
Също така по празниците потребителите у нас търсят по-висок клас продукти, като в това число влизат освен хранителни и нехранителни стоки.
"Дори, когато търсят базови артикули за празничната трапеза, потребителите отново са склонни да избират премиум предложения. В същото време остават ценово чувствителни и интересът към промоциите се запазва, особено към отстъпки при по-високия клас продукти", посочиха от компанията.
По думите на Анна Кастрева се забелязват две противоположни сами по себе си тенденции при пазаруването преди празниците. "Потребителите стават все по-големи традиционаристи и в същото време все по-големи експериментатори", обясни тя и допълни, че за Бъдни вечер българите залагат повече на традиционните храни, докато за Коледа избират по-разнообразно меню.