От БСП настояват европейска лицензирана лаборатория да направи анализ на настилките на магистралите "Тракия", "Хемус", "Марица" и "Струма".

Toва заяви депутатът от левицата Елена Йончева, след като тя, заедно с лидера на БСП Корнелия Нинова и други народни представилите на БСП, внeсоха искане в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за взимане на проби от 46 конкретни точки по гореспоменатите магистрали.

АПИ не иска да я въвличат в политически разправии

АПИ не иска да я въвличат в политически разправии

АПИ не се страхува от проверки от когото и да било, уверява Дончо Атанасов

"В контакти и разговори сме със 7 европейски лаборатории от 7 европейски държави, които трябва да отговорят кога и при какви условия да се извърши тази експертиза", стана ясно от думите на Корнелия Нинова.

Тя изтъкна, че експертизата ще бъде независима и от лицензиран орган, за да бъде обективна. Лично от БСП ще поемат разходите по цената на експертизата.

От БСП ще искат от АПИ по Закона за достъп до информация проектни решения в областта на геологията, геодезията, пътния и технологичен ремонт, по които се изпълняват различните видове строително-монтажни дейности. Социалистите искат сертификатите за вложените материали, протоколите и актове за извършените строително-монтажни работи.

Техническата експертиза ще даде информация дали пътищата, които се строят в България, са безопасни за българските граждани. Експертизата трябва да покаже нивото на сцепление и дали са използвани системи за безопасност, обясни Йончева, като припомни тежката катастрофа край Своге. Тя негодува, че все още няма експертиза за състоянието на пътната настилка в участъка, където стана катастрофата.

Йончева се закани БСП винаги да търси истината за състоянието на пътната настилка в България.

Йончева категорично заяви, че анализът, който социалистите настояват да се направи в европейски лаборатории, не е насочен срещу българските строители. От БСП са на мнение, че българските строителни фирми са професионалисти и имат капацитета да извършват качествено строителство.

"Ако не им се налага, както твърдят специалисти, да връщат 40% от стойността на бюджета за пътната настилка към управляващите, те ще имат възможността да правят много добри български пътища и такива, които съответстват на българските стандарти", сигурна е червената депутатка.

За техническа експертиза на проблемните пътища настоява БСП

За техническа експертиза на проблемните пътища настоява БСП

Да се извърши от независима европейска лаборатория

Припомняме, на 6 ноември 2018 г. от БСП отново настояваха за техническа експертиза на проблемните пътища.
Още същия ден от АПИ определиха бившия шеф на агенцията за председател на Дончо Атанасов да разследва сам себе си - той ръководеше агенцията, когато са правени въпросните ремонти на пътищата.

За техническа експретиза на пътищата се заговори след катастрофата край Своге, когато на място загинаха 17 души, а по-късно жертвите достигнаха до 21. Тогава редица експерти поставиха под съмнение дали пътят е изграден както е било по план, а разследващите взеха три вида проби.

Малко след това получиха отговор от АПИ. В отговор Нинова заяви, от АПИ хвърлят прах в очите и че е абсурдно да не може да се прави проверка на вече построен път. Левите не са съгласни строителят сам да определи коя лаборатория да го провери.

На следващия ден от столетницата уточниха, че искат проверка на пътищата, строени и ремонтирани по време на трите мандата на Бойко Борисов, а не 40 години по-рано.

Шефът на "Трейс груп" дал на сина си да изследва асфалта на пътя убиец?

Шефът на "Трейс груп" дал на сина си да изследва асфалта на пътя убиец?

Нанков потвърди, че е възможен конфликт на интереси

Проверка на пътя край Своге установи, че в пътя е имало варовик - съдържание, което не се вписва във формулата за пътна настилка.