От БСП настояват европейска лицензирана лаборатория да направи анализ на настилките на магистралите "Тракия", "Хемус", "Марица" и "Струма".
Toва заяви депутатът от левицата Елена Йончева, след като тя, заедно с лидера на БСП Корнелия Нинова и други народни представилите на БСП, внeсоха искане в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за взимане на проби от 46 конкретни точки по гореспоменатите магистрали.
"В контакти и разговори сме със 7 европейски лаборатории от 7 европейски държави, които трябва да отговорят кога и при какви условия да се извърши тази експертиза", стана ясно от думите на Корнелия Нинова.
Тя изтъкна, че експертизата ще бъде независима и от лицензиран орган, за да бъде обективна. Лично от БСП ще поемат разходите по цената на експертизата.
От БСП ще искат от АПИ по Закона за достъп до информация проектни решения в областта на геологията, геодезията, пътния и технологичен ремонт, по които се изпълняват различните видове строително-монтажни дейности. Социалистите искат сертификатите за вложените материали, протоколите и актове за извършените строително-монтажни работи.
Техническата експертиза ще даде информация дали пътищата, които се строят в България, са безопасни за българските граждани. Експертизата трябва да покаже нивото на сцепление и дали са използвани системи за безопасност, обясни Йончева, като припомни тежката катастрофа край Своге. Тя негодува, че все още няма експертиза за състоянието на пътната настилка в участъка, където стана катастрофата.
Йончева се закани БСП винаги да търси истината за състоянието на пътната настилка в България.
Йончева категорично заяви, че анализът, който социалистите настояват да се направи в европейски лаборатории, не е насочен срещу българските строители. От БСП са на мнение, че българските строителни фирми са професионалисти и имат капацитета да извършват качествено строителство.
"Ако не им се налага, както твърдят специалисти, да връщат 40% от стойността на бюджета за пътната настилка към управляващите, те ще имат възможността да правят много добри български пътища и такива, които съответстват на българските стандарти", сигурна е червената депутатка.
Припомняме, на 6 ноември 2018 г. от БСП отново настояваха за техническа експертиза на проблемните пътища.
Още същия ден от АПИ определиха бившия шеф на агенцията за председател на Дончо Атанасов да разследва сам себе си - той ръководеше агенцията, когато са правени въпросните ремонти на пътищата.
За техническа експретиза на пътищата се заговори след катастрофата край Своге, когато на място загинаха 17 души, а по-късно жертвите достигнаха до 21. Тогава редица експерти поставиха под съмнение дали пътят е изграден както е било по план, а разследващите взеха три вида проби.
Малко след това получиха отговор от АПИ. В отговор Нинова заяви, от АПИ хвърлят прах в очите и че е абсурдно да не може да се прави проверка на вече построен път. Левите не са съгласни строителят сам да определи коя лаборатория да го провери.
На следващия ден от столетницата уточниха, че искат проверка на пътищата, строени и ремонтирани по време на трите мандата на Бойко Борисов, а не 40 години по-рано.
Проверка на пътя край Своге установи, че в пътя е имало варовик - съдържание, което не се вписва във формулата за пътна настилка.
pifi
на 15.03.2019 в 16:19:38 #3hristo-hristov-BGgig6Tv,вече е правен анализ от европейските контролни органи. Вие престъпните-комунисти и под вола теле търсите,но ще намерите на коча това,кето му виси...Просто сте за съжаление,когато се чудите как да се задържите на политическата сцена!
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 15.03.2019 в 15:56:12 #2БСП, права сте! Те, управляващите – 3 мандата, през цялото си управление, крадяха като за последно! При ОП на „инженеринг“, се използва „схемата“ – печелиш и връщаш 60-70% на „възложителя“. С останалото, „строителите“ са длъжни да построят обекта, и запазвайки някой милион и за себе си, те „строителите“, обикновено „забравят да заплатят на фактическите изпълнители – на наетите от тях проектанти и строителните фирми, подизпълнители, практически изпълнили строителството. Качеството на строежите ВСИЧКИ ВИЖДАМЕ. Подкрепям категорично изявлението на Председателя на УС на КИИП((Камара на инженерите в инвестиционното проектиране), инж. Каралеев! Чрез Обществени поръчки на „ИНЖЕНЕРИНГ“ или „ Проектиране(технически проект) и строителство“ обявявани на неколкократно завишена „ПРОГНОЗНА ЦЕНА“ абсолютно незаконно!!!, по схемата „управляващ-строител“се краде много от националния бюджет и Европейските фондове, през последните 10години !!!! Моята констатация е само за инвестиционния процес,за инженерната инфраструктура – магистрали, пътища от РПМ І, ІІ и ІІІ клас, общинските четвъртокласни пътища, улици, водопроводни и канализационни системи, пречиствателни станции, жп линии, пристанища, санирането за няколко милиарда и т.н. Н „ИНЖЕНЕРИНГ“ или „проектиране и строинелство“ според ЗОП..Нито един от тези строежи не отговаря на изискванията за инженеринг, т.е. за уникалност или за липса за ноу хау! На „инженеринг“ или „проектиране и строителство“ би могло да се възложи изграждането да речем на телевизионна кула с височина 888м, или тунел с дължина 30 км, или 240 етажна държавна сграда или виадукт с дължина 2-3 км и височина 500м. В България, някой да си представя, че е имало или ще има такива строежи? А тези ОП, на „инженеринг“ са традиционни, най-обикновени строежи, за които (до „управлението“ през последните 10г.), според ЗУТ, първо се обявяваха ОП (обществени поръчки ) за проектиране на техничиски проект.Също според ЗУТ и Наредба № 4, (които ГЕРБ промениха при управлението си), независимия проектантски колектив изработваше всички части на техническия инвестиционен проект и количиствено стойностна сметка, с крайна цена с ДДС , в т.ч. материали, труд, механизация,допълнителни разходи и 4% непредвидени, по средни пазарни цени, която беше основание държавния възложител, след като предвиди и 10-14% печалба(рентабилност), да обяви ОП за строителство. А „държавните възложители“, от ГЕРБ, разполагащи с народни средства възложиха вече 2300 ОП на инженеринг, на прогнозни цени, неколкократно завишени, които ОП , известно на всички се печелят винаги от „тяхни строителни фирми“,които хем ще проектират,(което е незаконно според ЗУТ) и после ще строят. На инж.Мазнев, „строителя“, „СХЕМАТА“ му е пределно ясна,но се оправдава, „за пред хората“ с нормативната уредба. А от управляващите ни вече 10 години ви е казано: 1. Строители, ето ви обществена поръчка на „инженеринг“ или „проектиране и строителство“. 2.Обявяваме я чрез АОП( „съвсем законно“) и някой от вас (7-8 мастити наши фирми) и 50- 60 регионални, я печелите на 3-4-5 пъти по висока „прогнозна цена“ или „индикативна цена“(звучи по-европейско),чрез МРРБ, АПИ или МОСВ-ПУДООС. За целта, с нашето мнозинство, на ГЕРБ, успяхме да променим, откакто сме на власт, ЗУТ и Наредба №4/2001г за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и ЗОП през 2012, 2014, 2016 и 2017г, така че, да ни е удобно да крадем от Европейските фондове и Националния бюджет. 3. Връщате в „касичката“ на ГЕРБ 60-70% от „прогнозната цена“ и строите „качествено“ и в срок, така че, и последния български гражданин да ви се възхити.... и пак ще печелите ОП. Нека прокуратурата се самосезира по т.1,2 и 3. Знаете ли колко милиарди лева са откраднати по тая схема... и до кога ще продължава?
skuns
на 15.03.2019 в 15:31:29 #1Леле какви противни физиономии, проби щели да правят абе другарчета кажете вие колко магистрали направихте.