Общинският съветник Стефан Марков (Реформаторски блок) предложи по време на заседание на постоянната комисия "Околна среда, земеделие и гори" към Столичния общински съвет да бъдат въведени "данъчни облекчения за хората, които карат газови автомобили". Той се обяви за "промени в данъчните ставки на база замърсяване" - така, както е в почти всички останали държави от Европейския съюз. Дискусията бе относно мерките за справяне с мръсния въздух в София.

Стефан Марков настоява още, че "най-високата данъчна ставка трябва да бъде наложена на старите дизелови автомобили, които най-много замърсяват околната среда", а "по-ниско замърсяващите автомобили с газови уредби трябва да се плаща най-нисък данък". В изказването си той посочва още, че в голямата част от годишния данък се определя от броя на конските сили, но има много примери, в които дизелов автомобил с по-малък по мощност двигател замърсява много повече от по-мощен автомобил с газова уредба". Основната разлика всъщност идва от възрастта на автомобила - колкото по-нов е, толкова по-висок е коефициентът, по който се умножава дължимия данък на киловат мощност.

Всъщност, водачите на автомобили с поставена газова уредба вече плащат доста по-малко. Според сайта fuelo.net днешната средна цена на безоловен бензин А95 е 2,09 лв., на дизела - 2,12 лв., а на газта - 1,05 лв. Сред основните причини за огромната разлика в цената е съответния акция, който се плаща за отделните горива, а именно: 710 лв. за 1000 л. бензин, 646 лв. за 1000 литра дизел и едва 340 лв. за 1000 литра газ.

Остава неясно и защо общинският съветник призовава своите колеги за въвеждане на данъчни облекчения, след като границите на ставките за моторни превозни средства се определят от Народното събрание в закон, а общините нямат възможност да променят данъците на база гориво.