Управителният съвет на Националното сдружение на общините - НСОРБ поиска среща с президента Радев, за да представи мотивите за необходимите промените в данъка за автомобилите. Това стана ясно по време на заседание на УС на Сдружението.
По думите на председателя му и кмет на община Велико Търново Даниел Панов тази тема е силно манипулирана. Той поясни, че още през 2015 г. Общото събрание на НСОРБ гласува концепция на изцяло нов Закона за местни данъци и такси. С добрата комуникация с правителството в последните години успяхме да променим някои неща в закона, като едно от тях беше за данъка на автомобилите, каза Панов. Той допълни, че това е една от мерките, които ЕС прилага най-вече за чистотата на въздуха.
Председателят на УС на НСОРБ съобщи, че лек автомобил Фолксваген Голф 2, произведен 1993 г. до сега е плащал годишен данък от 25,90 лв. С промените за този автомобил ще се дължи 39,20 лв, което е с 13,30 лв. повече или 1,11 лв. месечно.
За сравнение за Порше Кайен 2003 г., 250 киловата до сега е плащано 30 лв. (регистриран като товарен автомобил, тип "баничарка"). Сега ще плаща 420 лв. или 390 лв. повече, защото некоректно е регистрирано и така е заобиколен закона. Коректните собственици на такива Поршета, които са ги регистрирали като пътни превозни средства ще имат намаление в данъка - защото до сега са плащали по 525 лв., сега ще плащат 420 лв. (Евро 4), обяснява Панов.
За да се стигне до тези промени, в НСОРБ са търсили становища от всички български общини. Промените са одобрени, като те са най-вече в екологичния компонент на данъка и остарялата база на превозните средства.
Във връзка с наложеното президентско вето, Димитър Николов, кмет на община Бургас и член на УС на НСОРБ прави предложение становищата на сдружението, касаещи законови промени, предварително да бъдат изпращани на Президента, за да има ползотворна комуникация между институциите.
dad
на 14.11.2018 в 14:54:43 #8Нашите законодатели съвсем се оляха с новите закони за горивата,гражданската отговорност и пътния данък.Лъжат народа както му дойде разни цаци,менди и пр.тъпунгери.А народът уж протестира!Това не е протест,геносе,фрейнди,господа и другари.Това е разходка по "стъргалото" за разкарване на обяда от хранопровода към дебелото черво,т.е. ходене против запек,а не против грабежа.Защо никой не поиска от вносителите на закона данни за приходите,разходите и печалбите на застрахователите поне за последните 5 години?Зашо има десетки застрахователи,печалбата на които изтича в чужбина (помните ли Олимпик? Държавата да каже:Който не му отърва при тези условия,които са приемливи за народа-да си търси друг пазар.И в крайна сметка да направи една държавна застр.фирма,на коятп можем да търсим сметка.
1abv1
на 14.11.2018 в 14:18:38 #7"Казваш дизелова малолитражка и то 10 от тях = 1.4л ×10=14л" Имах в предвид бензинови мотори, които са пригодени да работят на газ. При тях замърсяването е минимално.
+++++
на 14.11.2018 в 14:07:58 #6Кметове - да изчистим въздуха, като се отървем от тези вредители - хората! Смърт на бедните, да живеят олигарсите и придворните гербави буболечки!
krustio-krosnarov
на 14.11.2018 в 12:23:54 #5Проблемът е във бедността ..малко хора могат да си закупят по нова кола,а пък без кола Неможе.
willow-montenegro
на 14.11.2018 в 11:18:30 #4Оня ден минах преглад на моята 20 годишна,скапана бричка,която е пред разпадане(калници,прагове,и тем подобни)Но технически е "пушка"!Инспектор ли се казва,майстор ли,се хвана за главата! Изгорелите газове с по-ниски показатели за замърсяване,отколкото на новите коли"под 12 години"!Не свързва екологията с годините и с горивото на двигателите,защото първо трябва да спрем самолетите и корабите!Разбира се,че тенденцията е да се премине на нови горива и источници на скорост и мощност,но не по този начин!Увеличението на данъци с такива мотиви,е гавра!Всички сме за чиста природа,дори тези,чиито коли замърсяват,но да увеличаваш на едни,които се чудят как да изкарат месеца,а да намаляваш на други,които се чудят колко и какви нови коли да си купят !!!Нека има повече такива Българи,с нови коли,но да се делим вече и на със старите и с новите,коли ....си е меко казано,тъжно.
ivan-cholakov-mRQJdMzf
на 14.11.2018 в 10:48:09 #3Фирмата има Пикап 2004 г. 2+1,досега плащам 20лв данък, защото е товарен. Сега по новия закон излиза че ще плащам данък около 170 лева. Питам, насърчава ли се дребния бизнес, или се мачка. Има идея да се накажат тарикатите с решетките, на защо да страдат и тези, които са с фабрично произведени такива автомобили, пригодени само за товаро-разтоварни дейности.
1abv1
на 14.11.2018 в 10:32:41 #2" (защото замърсява повече)" Това е доста спорно, да не кажа и лъжливо твърдение. В България повечето стари автомобили са малолитражки на газ. 10 такива замърсяват много по-малко от един нов мощен дизелов джип. Да не говорим, че те се карат от хора, които нямат добри доходи и съответно не пътуват много често с тях. Основното автомобилно замърсяване идва от товарните автомобили с дизелови двигатели, както и от автобусите. Вредата от старите леки коли е силно преувеличена.
mоnkey
на 14.11.2018 в 10:31:57 #1Другарят Радев президентинът е любител на старите таралясници, мизерията и мръсния въздух Същото се отнася и за тези които са го избрали