"Оставката винаги си и я нося в джоба и не е проблем да си я подам. Не бих му отговорил по никакъв начин в този формат (на депутата от БСП Георги Свиленски - б.р.), тъй като намирам, че няма основания да се отправят по такъв начин квалификации.

Това заяви транспортният министър Ивайло Московски на пресконференция в отговор на поисканата му оставка от страна на БСП.

БСП иска оставката на Московски

БСП иска оставката на Московски

Футболен отбор има при това ръководство, а корупция излизала от всяко дружество

БДЖ може да закрие футболния си отбор, каза Московски.

Транспортният министър изреди цифри, с които мотивира тезата си, че БДЖ подобрява своето състояние. От 2009 г. това ръководство е с 850 млн. задължения и 68 млн. оперативна загуба. Към днешна дата - 2017 г. задълженията на дружеството са 330 млн. с 15 млн. оперативна загуба, каза Московски и отново повтори цифрите.

Спешно проверяват кой колко работи в БДЖ

Спешно проверяват кой колко работи в БДЖ

Проверката е след журналистическо разследване

Тук някъде колегите от БСП си противоречат, каза Московски и поясни, че при голяма корупция в дружеството няма как финансовото положение да се подобрява или когато БСП са управлявали железниците, корупцията е била чудовищна.

Относно ремонта на локомотиви, транспортният министър обясни, че по времето на БСП е затворен последния завод за ремонт на локомотиви. В България няма къде да ремонтираме локомотиви, вариантът - през процедура да бъде избрана фирма. От новата процедура да бъде създадено и депо за ремонт от доставчика на бъдещите влакове. В момента дружеството малко по малко си стъпва на краката, увери Московски.

Той обясни, че служителят, който е записан и човекът, който отправя заплахите, е освободен. Това е престъпление, той е в правото си да подаде жалба. 

Припомняме, по-рано излезе информация, че служителят на БДЖ, който е сигнализирал за нередности в дружеството, е бил заплашен по телефона. Министър Московски изрази учудване как човек записва телефонните си разговори.

За футболния отбор на БДЖ изпълнителният директор на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД Владимир Владимиров обясни, че там има и служители на БДЖ.

Припомняме, в медиите се появи информация, че докато дружеството затъва финансово и липсват локомотивни машинисти, във футболния отбор се назначават спортисти на примамливи заплати.

Нито един тренировъчен ден на отбора не е бил в работно време. Спортува се след работа и събота и неделя. Заплатите са според длъжностите, каза Владимиров.

"Не е ползвана и една стотинка от БДЖ и нищо друго. Колегите против масовия спорт в България ли са, какво им пречи. Той се казва "Локомотив БДЖ". Това, че хората спортуват, БДЖ има други форми на дейност. Има регионални спартакиади. Около депата в БДЖ има спортни площадки занемарени. Първо ще подобряваме условията на труд, но някое друго ръководство има възможност да се заеме с тях", обясни Владимиров.

В страната 4% от населението се занимава с масов спорт, а в развитите държави това са 40%, допълни изпълнителният директор на БДЖ.

Той обясни, че от 3 месеца Сметната палата е в БДЖ.

Директорът на БДЖ "Товарни превози" Любомир Илиев, обясни, че БДЖ е единствената компания, където работното време започва от местоживеене. Той даде пример - ако машинист живее в Дупница и трябва да поеме влак от София за Пловдив, то работното му време започва от излизането от дома му в Дупница до връщането му по местоживеене.

Чистото работно време е 1/3 от цялото работно време. Тези 300 часа годишно са две смени на месец. Това е огромен разход за компанията. През 2018 г. очакваме извънредния труд да бъде намален с около 30%, каза Илиев.

Всеки машинист абсолютно доброволно приема да има извънреден труд. Нарядите са една смяна работа, две - почивка. Сметната палата и Инспекцията по труда работят в БДЖ.

Относно състоянието на локомотивите, Илиев обясни, че от 87 поддържани локомотива има 3 рекламации. Ние работим със 7-степенна система на проверка. Последният, който проверява, е машинистът. Между 600 и 800 хил. лева струва един голям ремонт, обясни той.

От своя страна министър Московски допълни, че всички сигнали, които са постъпили за БДЖ, се разглеждат от последващи контролни органи на държавата.