Бившият регионален министър и настоящ депутат от ГЕРБ Петя Аврамова наблюдава нелогични и хаотичните действия на служебния регионален министър Виолета Комитова. Във връзка с протеста пред Министерски съвет на "Автомагистрали-Черно море", Аврамова посочи в кулоарите на парламента, че министър Комитова е спряла ремонтите по пътищата с мотива, че няма финансов ресурс. Ние всички видяхме, че тя уволни назначения от нея председател на УС на АПИ с мотива, че е спрял ремонтите по пътищата, това не е работа на АПИ, а на МРРБ да осигури финансов ресурс.

В предложената актуализация на бюджета не са предвидени средства за АПИ. Аз не разбирам откъде чака министър Комитова средства, след като в предложения от служебното правителство бюджет, такива средства не са предвидени и няма как да бъдат получени от МРРБ. "Правителството с премиер Бойко Борисов имаше като приоритет пътищата в държавата, добрата свързаност, развитието на регионите и добрата пътна инфраструктура. Ние сме изнасяли информация, че за подобряване на цялата пътна инфраструктура в държавата са необходими милиарди", коментира Аврамова.

Ексуправляващите никога не са оставяли строителния бранш без средства и винаги са осигурявали такива. Аврамова даде пример, че през 2020 г. с актуализация на бюджета на АПИ били дадени допълнително 1 млрд. 409 000 млн. лв., през 2019 г. 984 милиона лева, 2018 г. 1 млрд. 728 млн. лв. "Служебният министър Комитова нямаше проблем да предвиди в актуализацията на бюджета такива средства, да отпуши строителния бранш и хората в бранша да получават заплати. За мен вече е притеснително това управление на служебния министър, защото строителният сектор е важен и структуроопределящ сектор за България", каза още Аврамова.

Припомняме, на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагстрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.

Регионалният министър издаде заповед за смяна на ръководството на "Автомагистрали". Когато новият борд внесе в Агенцията по вписванията документите обаче, смяната беше атакувана от Стоян Беличев с мотива, че за постовете се изискват хора, които да са минали конкурс и че съветът на директорите на "Автомагистрали" трябва да е от 5, а не от 3 членове, тъй като дружеството е в категорията на големите предприятия.

След няколко дни Комитова издаде заповед за отмяна на предишната си заповед и издаде нова с абсолютно същия текст, като документите отново бяха внесени в Агенцията по вписванията. Така се постъпва обикновено, когато се търси начин решението на даден казус да попадне на друг съдебен състав, който би могъл да не го оспори. Това обаче в крайна сметка не се е случило.

Апостол Минчев беше назначен за председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" едва на 27 май тази година, след като предишното ръководство на Агенцията беше освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26.05.2021 г.

След което той бе уволнен, защото е спрял всички строителни дейности на АПИ. Новият шеф е инж. Ивайло Денчев.