Ситуацията е по-добра от тази, която можеше да бъде. Това е оценката на транспортния министър Росен Желязков, изразена в Брюксел пред журналисти след гласуването на пакета "Макрон" в Комисията по транспорт на европарламента.
В известна степен ситуацията е несигурна, допълни той.
Желязков обясни, че случилото се днес е прецедент при гласуване на системни решения, когато са в пакет - част от елементите да не бъдат гласувани. Затова и координаторите - ръководителите по политически признак в рамките на комисията - заседаваха дали под една или друга форма процедурата може да бъде продължена в пленарна зала.
Позицията, която ще продължим да защитаваме, е или докладчиците да се оттеглят, или да не се придвижи досието до пленарна зала. Няма как да бъда гласувано нещо в зала, което не е прието в комисия, разясни Желязков.
Убедени сме, че и ЕК ще ни подкрепи, че мярката за връщане на превозното средство е непропорционална и не е формулирана в първоначалното предложение през 2017 г.
Той е категоричен, че тези пакети (пакета "Мобилност", който описва нови правила за транспортния бранш - б.р.) разделят Европа, нарушават принципите на ЕС - за единен пазар, свободно движение на хора, за защита на конкуренцията. Всичко това е нарушено по протекционистки начин и дава основание да бъдат атакувани пред съда, каза Желязков.
"Не сме били максималисти, даваме си сметка, че всички алтернативни предложения са тактически, не събраха необходимия глас, но целяха да покажат каква е нашата воля. Даваме си сметка, че сме малцинство, но правим или да се подобрят текстовете, или този пакет да не получи подкрепа", заяви Желязков.
Според него има възможност или докладчиците да се оттеглят, или да не се придвижи в пленарна зала цялото досие за промени при правилата на превозвачите. Когато комисията е отхвърлила каквото и да е предложение, то не влиза в пленарна зала. Ако до края на месеца пакетът не бъде внесен в пленарна зала, няма как да бъде разгледан, каза още веднъж Желязков.
Българският транспортен министър е убеден, че и ЕК ще ни подкрепи, че мярката е непропорционална за връщане на превозното средство и не е формулирана в първоначалното предложение през 2017 г.
Да не бързаме с варианти Б и С, да видим дали ще надделеят тези, които държат ще видим. Текстове, които разделят държави, граждани и общества, не могат да бъдат гласувани заради разделенията, които създават. Ще продължим да ползваме всички инструменти. Разчитаме на политическите семейства да бъдат активни за спазване на процедурите на парламента. Ние сме в много работна ситуация, благоприятна заради това, което беше решено, каза Желязков.
Той уточни, че няма дата за събиране на координаторите. Предстои другата седмица да бъдат уведомени за хода на преговорите.
Желязков призна за разделението в европейския парламент. Нашите опоненти - държавите, които настояват за приемането на пакета ("Макрон" - б.р.), имат значителен потенциал.
Законодателство и регламентиране в областта на транспорта е необходимо. Италия заплаши, че ще въведе вътрешните правила - да не се спи в кабините. Знаем какво е необходимо на Съюза, но по начин, който не накърнява нашите интереси, допълни транспортният министър.
"Когато човек не знае как да постъпва, постъпва така, както е правилно, а ние знам как е правилно", каза за финал Росен Желязков.
58eng
на 11.01.2019 в 01:09:34 #5Абвгз,много си елементарен,казвал съм ти го и друг път,смотано и неуко комуне! Ако си забелязал бизнесът е в Зап.Европа,при Макрон и съответно той гледа своите. Защо го няма този бизнес в Изт Европа-заради такива като тебе! Червеният чорбаджия не осигурява шофьорите на заплата като във Франция,не плаща да спят на мотел,не плаща за връщане в БГ. Даже мрънка,че нямало къде да оставят камиона!? Но правигуша и не се знае какво плаща в БГ. Прави дъмпинг на западните превозвачи,които имат и профсъюзи на главата си и искат повишаване на заплащането на шофьорите на година/ оне в САЩ е така/, нормално е западняците да искат зак ила от собствените си държави. Ако това стане,нашите шофьори ще избягат съссемействата си на Запад и пак ще им е добре,а ти ще духаш супата в БГ с управници като ББ и Каката!
1abv1
на 10.01.2019 в 21:55:32 #4Тъпалов, "шепата чорбаджии" нямат значение и те ще намерят начина да се оправят. А какво ще правят хилядите ни шофьори, на които ще бъдат намалени заплатите и надниците, заради абсолютно лобисткият пакета на Макрон? Ами "националният ни интерес" е те да работят и да докарват пари. С този пакет, ид.иот такъв, българи губят доходи. Бахти колко си тъп и прост!
1abv1
на 10.01.2019 в 21:50:14 #3" Националният интерес трябва да е интересът на хората" Тъпалов, за пореден път доказваш, че си пълен безхаберник, който има проблем с тъпотията си и не може да схване елементарни неща. "националният ни интерес" е да имаме превозвачи в Европа и там нашите участници да получават пари. Пакетът "Макрон" е чисто лобистки, който е насочен да увеличи разходите на фирмите от източните страни на Европа, а там е и България, за да не бъдат толкова конкурентно способни, каквито са в момента. Да, нашите тираджии работят на доста по-ниски цени и съответно нашите фирми печелят поръчки и доставки в Европа, което изхвърлят западните фирми от играта. Съответно онези реват и Макрон се втурна да им помага. И тук умира приказката на демокрацията за "свободния пазар". Няма такъв!
58eng
на 10.01.2019 в 18:51:30 #2От статията става ясно,че нещата не се развиват в наша полза...т.е така както им се иска на нашите шефове на фирми. Националният интерес трябва да е интересът на хората ,а не само на шепа чорбаджии," слуги" на народа от близкото минало!
GolaVoda
на 10.01.2019 в 18:06:15 #1Готови ли са да стигнат докрай в защита на националния интерес или не?? Протестите са слаба, пасивно форма на защита, която обикновено не работи..предварително е обречена най-добрата защита е атаката това е открай време