Как се продават имоти в България на дубайци
06.06.2007 18:21:01
Дженкин регулярно говори пред арабската медия относно привлекателността на България като пазар за недвижими имоти: всеки два или три месеца. Не е чудно - британският бизнесмен посочва, че в момента жители от „Близкия Изток" съставляват около 15-20% от клиентелата му. Потенциалът е много по-голям: засмива се Дженкин в заучена учтивост.
От сайта на Azure del Mar, както е наречен проектът край Калиакра, става ясно, че в наличност за продажба са 143 имота, 55 са резервирани, а 13 вече са продадени. Но последната новина на този сайт е от десети януари 2007: как проектът е бил посрещнат сред ръкопляскания в Дубай. След това информацията заглъхва.
Едновременно, в сайта на Bulgarian Dream сега пише следното: „недвижимите имоти в Калиакра станаха много търсени, тъй като по-голямата част от района е силно охранявана и затова предлагането на нови сгради там е строго ограничено. Калиакра е едно от най-хубавите места в България ... брегът се мие от една от най-чистите води в Черно море. Наоколо играят делфини, а редки морски птици си почиват на неразработените плажове".
„Имоти в Калиакра: в момента не предлагаме имоти в Калиакра. Имаме имоти в региона на Балчик северно от Златни пясъци с по-конкурентни цени и незамърсена природа".
Изглежда българските „националисти" могат да си отдъхнат, но не е точно така. Защото в цитираното интервю от 4ти юни т.г., на въпросът на журналистката относно Azure del Mar, Дженкин говори на фона на атрактивен компютърен модел на проекта като за нещо напълно реално и предстоящо. Той посочва, че Азур дел Мар взима най-доброто от арабската архитектура от сходни дубайски проекти и го поставя в „е, разбирате, в България е по-достъпно" - условия.
На нас остава да заключим две неща: или бизнесменът не иска да разваля добрия имидж, който си е изградил в страните от Близкия Изток и говори приказки от хиляда и една нощ, или продажбите на атрактивните имоти започват да текат по други канали - по начин, който да не наостря излишно местната българска общественост. Правилно, това се казва пиар.
Всъщност Дженкин прави много активен пиар на своя пазар България. Той посочва, че това е най-гореща точка за недвижими имоти, като след 4-5 години цените ще се вдигнат с 18-20%. Доброто представяне на България като пазар на недвижими имоти от гледна точка на арабите се подсилва и се гарантира с членството й в ЕС и с границата с Турция и близостта на Истанбул.
Доказателство за доброто бъдеще на България като недвижим пазар са цените например в съседна Румъния: исторически те са 60% над тези в България, при положение, че страната има същите добри предпоставки. Преди 3 години имотите в България са били на половин цена от сегашните цени - тогава обаче и опасностите за чужденците са били по-големи. Сега заплахите вече са премахнати, а благоприятните възможности остават.
Но разбира се, като търговци с хилядолетен опит хората около Персийския залив са изпълнени с редица предубеждения, затова Дженкин успокоява слушателите си: България има 15% мюсюлманско население и е била дълго време част от Османската империя.