Ремонтът на столичната ул. "Граф Игнатиев" продължава вече 5 месеца, а готовите й участъци вече предизвикаха възмущение у гражданите.
Във Facebook се появиха снимки на тротоарите и плочките на вече готова част от булеварда.
"С прост поглед се вижда колко некачествен е ремонтът на Графа. Няма такъв безумен ремонт!!! Никъде по света не съм виждал така да изглеждат релси и тротоари след ремонт, възмущава се Владимир Христовски. Само няколко часа по-късно той установява, че ремонтът е "ограден" - светкавична е реакцията на фирмата изпълнител или пък на контролните органи - явно, за да не гледат гражданите.
Наша камера зепачата хаоса, който цари, тъй като гражданите - живеещи и работещи в района, са принудени да преминават през строителната площадка. Понякога и с помощта на самите работници, които са услужливи и пренасят детски колички.
На страницата във фейсбук на Транспорт София публикуваха само преди час обяснение на критиките, което поставя акцент върху това, че ремонтът не е завършил.
Ето и текста на изявлението.
Ремонтните дейности по ул. "Граф Игнатиев" не са завършили в нито една от 11-те зони, на които е разделен обекта. На 29 септември строителната ограда от ул. "Алабин" е преместена до пл. "Гарибалди", за да се освободи пространство за свободно пешеходно преминаване, докато се изчаква доставката на специална смес за фугиране покрай релсовия път. В сряда, 3 октомври, строителната ограда, ще бъде възстановена, защото започва фугиране, което се прави с гореща смес. Освен това в участъка предстои отстраняване на описани от надзора дефекти. При пл. "Гарибалди" се изпълняват гранитни настилки в зоната на площада, при релсовия път и кръстовището. В участъка от пл. "Гарибалди" до пл. "Славейков" се извършва демонтаж на тротоарните настилки, като е започнало и полагането на новите. Във всички изброени участъци релсовият път е готов, напълно завършен е и при пл. "Славейков", където се полагат гранитни настилки. По цялото протежение на ул. "Граф Игнатиев" се полагат нови трамвайни релси, които са първите в София обемно-закалени и монтирани по специален начин, който осигурява шумо и виброизолация. Производител на релсите е "Фьост Алпине" Австрия, една от най-големите компании в този сектор. По ул. "Солунска" са монтирани осветителните тела и предстои второто фугиране на настилката, съгласно технологията. В участъка от ул. "Г. С. Раковски" до ул. "6-ти септември" се извършва нареждане на настилки, релсовият път там също е напълно завършен. В зоната около църквата "Свети Седмочисленици" вече са положени около 80% от всички настилки и предстои фугиране. В зоната активно се работи и по релсовия път, като се очаква до две седмици да бъде завършен напълно и да започне полагането на гранитните настилки. От ул. "Шишман" до бул. "Васил Левски" предстои демонтаж на тротоарната настилка, а до седмица релсовият път ще е напълно готов. В последната зона - от бул. "Васил Левски" до бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" се изпълняват настилки, а релсовият път е завършен. На обекта работят различни екипи, между 190 и 200 човека всеки ден.
Припомняме, че ремонтът на столичната Граф Игнатиев се изпълнява от същата компания - "Джи Пи Груп", която направи неуспешния ремонт пред НДК, където след няколко месеца част от плочките се надигнаха.
Стойността на проекта за ремонт на "Графа" е над 24 млн. лв. и трябва да приключи до края на годината. От фирмата вече обявиха, че са се появили "непланирани" трудности.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова гарантира, че с пари на гражданите няма да се плаща за "калпаво свършена работа" и се закани за глоби от по 240 хиляди лева на ден за забавяне.
От "Спаси София" вече сигнализираха, че ремонтът се бави с повече от месец: дупки вместо фуги, хлътвания и пропадания въпреки бетонната основа, бетонни буци около трамвайните стълбове.
Лидерът на БСП - София и председател на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов също разкритикува начина, по който се извършва ремонтът на столичната улица "Граф Игнаитев". Според него този ремонт "блести с недомислици".
Припомняме също, че след основния ремонт на булевард "Дондуков" в столицата се наложи да се правят ремонти на ремонтите няколко пъти.