Времето за решаване на натрупаните в продължение на десетилетия проблеми изтича. Това заявиха от Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" във връзка с възникналото напрежение сред работещите в "Столичен Автотранспорт" ЕАД и "Столичен Електротранспорт" ЕАД.
В своя декларация до кмета на София Йорданка Фандъкова и зам.-кмета по направление "Транспорт и транспортни комуникации" в Столична община Дончо Барбалов от синдиката поставят следните искания:
- Значително повишаване на основните работни заплати.
- Въвеждане на паричен коефициент за интензивно движение на водачите.
- Въвеждане на допълнително възнаграждение за всеки пропътуван километър на водачите.
- Формиране на основните заплати чрез коефициенти към минималната работна заплата за страната.
- Премахване на нощния транспорт, обслужван от столичния автотранспорт.
- Обособяване на бус ленти и въвеждане на система за управление на трафика.
- Получаване на трудово възнаграждение за периода на обучение за придобиване на правоспособност за управление на МПС на кандидатите за водачи в градския транспорт.
Според ФТК "Подкрепа" осъществяването на тази стратегия ще реши голяма част от проблеми на работещите в столичния градски транспорт.
Припомняме, напрежението в сектора ескалира през последните седмици, след като от "Спаси София" подадоха сигнал до Главна инспекция по труда и омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд в нарушение на Кодекса на труда.
От БСП не закъсняха и също поискаха пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества в София
Дни по-късно столични ватмани излязоха с жълти жилетки в знак на протест заради лошите условия на труд и извънредното работно време.
От своя страна четирите дружества на Съюза на транспортните синдикати в България (СТСБ) в столичния градски транспорт обвиниха за създалото се напрежение "политици и съмнителни НПО-та".
Вчера пък председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов изрази мнение, че увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт с 10% няма как да компенсира недоволството им от отвратителните санитарно-битови условия на труд.