През това лято по време на почивките си стотици или дори хиляди американци ще се докоснат за първи път до т.нар. "базова икономика". Това е ново течение, подхванато от трите най-големи авиолинии в Щатите. Ето какво представлява то:
Целта е "базовата икономика" да предлага с между 15 до 30 долара по-ниски цени от "традиционната икономика".
Погледнато от друг ълъг този подход помага на конвенционалните авиокомпании American, Delta и United да се конкурират по-добре с ултра ниските цени на бюджетните авиолинии, като Frontier Airlines и Spirit Airlines в Щатите.
Тяхната целева група са хората, които ценят комфорта на традиционните самолетни полети, но търсят по-изгодни оферти за билети. На практика идеята изглежда проста, но има уловка.
Всъщност авиокомпаниите се надяват на друго. Успоредно с предлагането на по-евтини билети, от фирмите повишават цените на местата в икономичната класа, обясняват от Bloomberg.
Така те се надяват след като клиентите им видят, че има и по-ниска класа от досега предлаганата, все пак да изберат да платят малко повече за следващото ниво на удобство.
Дали наистина моделът ще проработи, предстои да стане ясно. Засега с идеята за "базова икономика" от авиолиниите American се тества на основните й пазари с изключение на Чикаго, Ню Йорк, Денвър, Лос Анджелис и Сан Франциско. Идеята е в бъдеще новата мода да обхване цялата им мрежа.
United предлагат същите билети за полетите от Минеаполис седемте техни хъба в Щатите