Сърбия е завършила 52% от работата по изграждането на 3,5-километровия тунел Ирски Венац, който ще е най-дългият в странтата и един от най-дългите в Европа. Тунелът ще се намира в северната провинция Войводина, съобщава eKapija, цитирайки сръбския министър на инфраструктурата Горан Весич.
"48-километровият Фрушкогорски коридор ще бъде завършен до септември 2026 година", обещава Весич.
Тунелът е част от високоскоростния път на Фрушкогорски коридор, който се изгражда от компанията China Road and Bridge Corporation (CRBC). Освен тунела, планираният коридор включва и нов мост над река Дунав във втория по големина град Нови Сад.
Източник: iStock
След като бъде построен, новият високоскоростен път ще свързва градовете Рума и Нови Сад в Северна Сърбия, пресичайки общините Нови Сад, Ириг и Рума. Той ще бъде свързан със съществуващия път, свързващ Нови Сад и Зренянин с румънската граница, както и с 55-километровата магистрала Рума-Шабец-Лозница, която трябва да бъде завършена до края на 2024 година.
През октомври 2020 година Сърбия подписа договор за €606 милиона с CRBC за изграждането на високоскоростния път Фрушкогорски коридор. Проектът се финансира със заем от Експортно-импортната банка на Китай.
Преди Сърбия, Унгария откри най-дългия мост в Европа и света, само че висящ
Както Money.bg писа наскоро, най-дългият пешеходен висящ мост в света, наречен "Мост на националното единство", беше открит в Sátoraljaújhely, Унгария. Висящият мост е най-новата туристическа атракция между Szár Hill и Vár Hill, ще предложи на туристите прекрасна панорама и изцяло нова гледна точка към града и планините.
Дългият 700 метра пешеходен мост е уникален в своята категория: той свързва два от върховете на планините Земплен в Унгария, като инвестицията в архитектурния шедьовър надхвърли 4 милиарда форинта или 10 милиона евро.
Мостът се поддържа от шест стоманени кабела на височина 80 метра. Използваната технология е уникална в Унгария и благодарение на нея това става най-дългият мост от този вид, построен в света. А изживяването на преминаващите се подобрява от стъклена пътека в средната част на моста.
За изграждането на окачен мост между върховете на планините бяха опънати стоманени тросове, върху които се държи цялата конструкция. Върху носещите въжета са монтирани окачвания, върху които се осъществява крепежът на настилката и парапета. Общото тегло на конструкцията е около 140 тона.
no-noi
на 03.07.2024 в 16:32:22 #2Ама питали ли са боико как да го направят? Тоя тунел ако не се напука как ще откраднат много пари от проекта?
imid
на 03.07.2024 в 06:40:14 #1Пак с Китай!? Ами Китай и Русия помагат до като САЩ само грабят ала родните политически безродници до един са с "порно клипчета" от ЦРУ и ФБР затова сме се закачили за тях като удавник за сламка.