Япония е известна със своята мрежа високоскоростни влакове Шинкасенс, Русия има своя Маглев, а Франция - TGV. Какво обаче остава за Щатите?
Една железопътна компания се надява, че най-накрая ще успее да пусне първите високоскоростни влакове в Щатите. Това е Brightline Trains, която е описвана като една от първите големи частни компании в сектора през последния повече от век.
И сега тя успя да спечели доверието на милиардерът и основател на Virgin Group Ричард Брансън. Неговата компания придоби минотарен дял в Brightline, която официално ще оперира под нова марка - Virgin Trains USA през януари 2019 година.
В момента компанията е фокусирана върху пазара във Флорида и конкретно върху управлението на високоскоростни влакове между Маями и западната част на Палм Бийч.
През следващата година ще бъдат пуснати влакове между Орландо и Тампа, а след това Virgin Trains USA ще работи върху амбициозен план за изграждането на линия между Лос Анджелис и Лас Вегас.
Spotlight
на 28.12.2018 в 02:09:03 #2Какъв скоростен влак между Орландо и Тампа. То с кола си там за по-малко от час!
philip-dimitrov
на 27.12.2018 в 23:30:31 #1Статията ви е не компетентна. Маглев технологията няма нищо общо с Русия. Името може да ви звучи руско, но то е съкращение от магнитна левитация. Влакове с тази технология има само в Германия и Китай. Най модерните мотрисни влакове в Русия са Сименсите закупени за олимпийските игри в Сочи. Останалото са влакове със спални вагони и "електрички". Има влак от Москва до Берлин и Москва до Пекин, но те нямат нищо общо със скоростни и влакове. Путин и Тръмп си играят на войници и вместо да си модернизират инфраструктурата дават милиарди за оръжия. През това време Китай Европа и Япония направиха страхотна инфраструктура за скоростни влакове. Живея в Белгия и предпочитам да пътувам с влак до Лондон, Париж или Амстердам, отколкото със самолет. Знам, че има проект за скоростен влак от Китай до Истанбул,София. Белград, Будапеща и Виена но кога ще стане, само господ знае.