Австралийската компания Qantas завърши в неделя първия търговски полет от Ню Йорк до Сидни, който беше част от серия тестове за оценка на ефекта на ултра дългите полети върху умората на екипажа и получаването на така наречения самолетен синдром (джетлаг) от страна на пътниците.

Boeing 787 Dreamliner пристигна в Сидни рано сутринта в неделя след полет от 19 часа и 16 минути - най-дългият такъв в света засега, пише Associated Press.

От компанията Qantas заявиха, че тестовете варират от мониторинг на мозъчното възприятие на пилотите до следене на нивата на мелатонин и бдителност при пътниците. На борда на самолета е имало общо 49 души. Броят е намален умишлено, така че да се редуцира теглото и да се осигури необходимия диапазон на гориво.

"Като цяло сме наистина доволни от това как полетът премина. Чудесно е да разполагаме с подобни данни, които ни трябват, за да преценим превръщането на това в редовна услуга", каза капитан Шон Голдинг, който ръководи четиримата пилоти на борда на полета.

Полетът беше част проекта Project Sunrise, с който компанията Qantas цели да извършва редовни и непрекъснати търговски полети от градовете на източното крайбрежие на Австралия - Бризбейн, Сидни и Мелбърн до Лондон и Ню Йорк. По проекта са предвидени още два изследователски полета - от Лондон до Сидни през месец ноември и още един от Ню Йорк до Сидни през декември.

Австралийска авиокомпания прави тест с 20-часови полети, за да провери дали пътниците ще издържат

Авиокомпания търси желаещи за тестове на 20-часови полети

В експеримента ще участва предимно екипаж

"Знаем, че полетите на ултра дълги разстояния предполагат някои допълнителни предизвикателства, но този момент съществува всеки път, когато технологията ни позволи да летим по-далеч. Изследванията, които правим, ни дават по-добри наблюдения, с които можем да подобрим комфорта по време на полета", обяснява изпълнителният директор на Qantas Group Алън Джойс.

Нощните полети обикновено започват с вечерята и след това светлините се изключват. Този полет обаче е започнал с обяд и светлините в самолета са останали включени 6 часа, така че да се намали ефекта на часовата разлика и полетът да съответства на дневното време на дестинацията. По този начин възможността за получаване на джетлаг от страна на пътниците е било намалено, обяснява още Джойс.

Професор Мари Карол от Университета в Сидни, която беше на борда на самолета, заяви, че тя и останалите пътници са правили много разтягания и групови упражнения на предписани интервали за раздвижване и ободряване. "Играхме дори танца на "Макарена", каза тя.

Австралийска авиокомпания прави тест с 20-часови полети, за да провери дали пътниците ще издържат

Авиокомпания търси желаещи за тестове на 20-часови полети

В експеримента ще участва предимно екипаж