Австралийската компания Qantas завърши в неделя първия търговски полет от Ню Йорк до Сидни, който беше част от серия тестове за оценка на ефекта на ултра дългите полети върху умората на екипажа и получаването на така наречения самолетен синдром (джетлаг) от страна на пътниците.
Boeing 787 Dreamliner пристигна в Сидни рано сутринта в неделя след полет от 19 часа и 16 минути - най-дългият такъв в света засега, пише Associated Press.
От компанията Qantas заявиха, че тестовете варират от мониторинг на мозъчното възприятие на пилотите до следене на нивата на мелатонин и бдителност при пътниците. На борда на самолета е имало общо 49 души. Броят е намален умишлено, така че да се редуцира теглото и да се осигури необходимия диапазон на гориво.
"Като цяло сме наистина доволни от това как полетът премина. Чудесно е да разполагаме с подобни данни, които ни трябват, за да преценим превръщането на това в редовна услуга", каза капитан Шон Голдинг, който ръководи четиримата пилоти на борда на полета.
Полетът беше част проекта Project Sunrise, с който компанията Qantas цели да извършва редовни и непрекъснати търговски полети от градовете на източното крайбрежие на Австралия - Бризбейн, Сидни и Мелбърн до Лондон и Ню Йорк. По проекта са предвидени още два изследователски полета - от Лондон до Сидни през месец ноември и още един от Ню Йорк до Сидни през декември.
"Знаем, че полетите на ултра дълги разстояния предполагат някои допълнителни предизвикателства, но този момент съществува всеки път, когато технологията ни позволи да летим по-далеч. Изследванията, които правим, ни дават по-добри наблюдения, с които можем да подобрим комфорта по време на полета", обяснява изпълнителният директор на Qantas Group Алън Джойс.
Нощните полети обикновено започват с вечерята и след това светлините се изключват. Този полет обаче е започнал с обяд и светлините в самолета са останали включени 6 часа, така че да се намали ефекта на часовата разлика и полетът да съответства на дневното време на дестинацията. По този начин възможността за получаване на джетлаг от страна на пътниците е било намалено, обяснява още Джойс.
Професор Мари Карол от Университета в Сидни, която беше на борда на самолета, заяви, че тя и останалите пътници са правили много разтягания и групови упражнения на предписани интервали за раздвижване и ободряване. "Играхме дори танца на "Макарена", каза тя.
Spotlight
на 22.10.2019 в 02:32:30 #1Аз се побърквам при един 8-9 часов полет, какво остава при 19. Може да е и от възрастта вече, но и удобсвото драстично намаля за сметка на повече седалки.