Едва 30 на сто от италианците сърфират редовно в интернет. 65 % от жителите на Апенините предпочитат телевизията, радиото, компактдисковете и книгите. Така твърди изследване за 2008 година на компанията Nielsen, цитирано от ProntoSofia.

Проучването твърди, че Италия, в сравнение с другите европейски страни, е доста по-назад в развитието и използването на новите технологии, следователно и в навигирането в интернет.

Като възрастова група с най-голям потенциал в това отношение е посочена тази на 34-54 годишните. За най-младите на възраст под 14 години телевизията продължава да бъде най-привлекателното средство, с което прекарват средно по час и 45 минути на ден.

Средно по 40 минути дневно италианските деца прекарват с видеоигрите и по един час - пред компютъра.

Според Теодор Захов, управител на Спектър Нет, общият брой на българите, ползващи високоскоростен достъп у нас е близо 1,5 млн. „Абонатите на LAN/МАН мрежите в България е приблизително 350 - 370 хиляди, около 190 000 са ADSL клиентите на БТК (вкл. бизнес потребители), а Интернет от кабелни оператори ползват още 20 - 30 хил. Това означава, че над 600 000 домакинства у нас имат ШЛ връзка.

Средностатистически всяко домакинство има 2,3 члена, т.е. при 7 млн. население у нас има близо 1,5 млн. ШЛ потребители, обясни шефът на Спектър Нет.