По данни на Euromonitor, през 2007 г. при пазара на хляб в България се наблюдава спад от 2,25 % поради спадналите продажби на непакетиран хляб, докато обемът на продажбите на пакетиран хляб е нараснал с 15 %, съобщи Янтра Днес.

През последните 5 години продажбите на непакетиран хляб са паднали с 5 на сто.

По стойностно измерение тенденцията е към ръст ­ 22,6 % при пакетирания и 1,75 % при неопакования хляб за една година.

Фокусът се измества от чисто ценова конкуренция, която се запазва при непакетирания хляб, към конкуренция, основаваща се на високо качество и предлагани ползи за потребителите ­ нови аромати и нови видове при пакетирания и специалния хляб.

Според Красен Йоркишев, главен изпълнителен директор на "Хлебозаводи Корн", най-бързо нарастващата категория в рамките на печивата е тази на пакетирания хляб, включително специалния хляб, което се дължи не само на регулаторните изисквания по отношение на опаковките, но и на продуктовото развитие чрез включване на различни добавки в хляба ­ ядки, зеленчукови смеси или комбинация от различни видове брашна.

Въвеждането на нови продукти и търговски марки на пазара на хляб стимулира хлебопроизводителите да разширяват своите продуктови линии, коментира Йоркишев. При продажбите все още преобладаващ е делът на белия хляб ­ 89 %, следван от ръжения (4 %) и пълнозърнестия хляб (3,9 %).

Делът на франзелите и земелите е 3,1 %. На пазара на хляб все още няма ясно изразен конкурент, тъй като непакетирания хляб заема 73,7 % пазарен дял. Основните конкуренти на пазара на пакетиран и специален хляб са "JVL-София" ООД, "Нилана" ООД, "Добруджански хляб" АД, "Симид 1000", "Хлебозавод Корн".